DH-8232 -1/2010. számú végzés

Hatósági döntés dátuma: 2010. április 1.

null

Szolgáltatói tájékoztató

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: NHH) a piacelemzési eljárások lefolytatásához szükséges adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítését lehetővé tette az erre a célra kialakított elektronikus ügyintézési infrastruktúráján. Ez az infrastruktúra az „NHH Adatkapu”, röviden Adatkapu.

Az NHH Adatkapu egy internetes címen elérhető felület, melynek használatához nem szükséges egyéb alkalmazást telepíteni.

A szolgáltatást csak a rendszerben regisztrált szolgáltatók vehetik igénybe. Ha a szolgáltató a hatóságnál már bejelentett szolgáltató, az nem jelenti automatikusan az Adatkapu rendszerbe való bekerülést, a regisztráció igényét külön kell jelezni.

Az érintett adatok magas biztonságú kezelése érdekében a rendszerhez való hozzáférés csak a kormányzati ügyfélkapun keresztüli belépéssel lehetséges.

Ügyfélkapu használata esetén az ügyfélkapu regisztrációt annak a magánszemélynek kell elvégeznie, aki a bevallásokat, adatszolgáltatásokat el fogja küldeni a hatósághoz, illetve aki megbízója képviseletében az ügyeket elektronikusan akarja intézni.

Regisztráció után minden szolgáltató kap egy virtuális tárhelyet, ahol kizárólag a saját profiljához kötődő és elérhető elektronikus nyomtatványok, azaz űrlapok jelennek meg. Az űrlapok kitöltése és tárolása is a tárhelyen történik, így a szolgáltatás fenntartásához nem kell saját infrastruktúrát fenntartani.

A virtuális tárhely megvalósításával lehetővé vált, hogy a felhasználói adatközlés történetisége, az adatközlés során készített elektronikus űrlap munkapéldányok folyamatosan elérhetők legyenek a felhasználó számára. Későbbi belépéskor a régebben kitöltött űrlapokat, (akár a munkaközi verziókat is) meg tudja újra tekinteni.

A rendszerben történő változásokról, adatszolgáltatás esedékességéről minden esetben automatikusan elektronikus értesítőt küld a rendszer az érintett szolgáltatók számára.

Az adatszolgáltatást a kapcsolódó elektronikus űrlapon, az előírt kitöltendő nyomtatványok csatolásával és az űrlap hatóság részére történő beküldésével tudja megtenni.

Az NHH felhívja a figyelmet, hogy a piacelemzési adatszolgáltatási eljárások lefolytatásának érdekében elérhetővé tett, biztonságos protokollt használó felületein a csatolandó dokumentumok mindegyikének feltöltése kötelező, azok hiányában az űrlapok továbbítása nem lehetséges.

Az adatszolgáltatás teljesítéséről a felhasználó hivatalos elektronikus érkeztető azonosítót kap a beküldés után közvetlenül, amely hivatalos visszaigazolás arról, hogy a hatóság az Ön beadványát fogadta.
További információkat az Adatkapuról, annak működéséről és a regisztráció folyamatáról az NHH portál (www.nhh.hu) bal oldali főmenü ' Elektronikus ügyintézés / Hírközlési adatszolgáltatás / Adatkapu' menüpontja alatt találnak.
 
Adatszolgáltatás a bérelt vonali piacok vonatkozásában a piacelemzési eljárás lefolytatása érdekében:

Elektronikus ügyintézési infrastruktúra elérhetősége: https://adatkapu.nhh.hu

Sikeres azonosítás és az Adatkapuba történő belépés után a bal oldali főmenü 'Piacelemzési adatszolgáltatás / Béreltvonali szolgáltatás' menüre kattintva, a képernyő jobb oldali ablakában megjelenik az űrlap.

Szolgáltatók részére az NHH honlapján közzétett, béreltvonali piacok esetében a DH/8232-1/2010. számú végzésének függeléke tartalmazza az alkalmazás használatához szükséges további feltételeket.
 
A Nemzeti Hírközlési Hatóság a bevezetési időszakban felajánlja segítségét.

Bármi, az elektronikus adatszolgáltatással, Adatkapuval, Adatkapu rögzítéssel kapcsolatos kérdésével, kérjük forduljon az NHH Ügyféltájékoztatáshoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:
 
Nemzeti Hírközlési Hatóság Ügyféltájékoztatás

Cím: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106
     
Telefon: (06 1) 468-0673
(központi ügyfél-tájékoztatási vonal)
     
Ügyfélfogadási idő: Hétfő: 8.00 - 12.00
  Szerda: 13.00 - 16.00
  Péntek: 8.00 - 12.00
     
A telefonszámok elérhetőségének ideje: Hétfő - Csütörtök: 8.00 - 16.30
  Péntek: 8.00 - 14.00