DH-20730-2/2009. számú határozat

Hatósági döntés dátuma: 2009. július 27.

Szolgáltatói tájékoztató

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (a továbbiakban: NHH) a piacelemzési eljárások lefolytatásához szükséges adatszolgáltatás elektronikus úton történő teljesítését lehetővé tette az erre a célra kialakított elektronikus ügyintézési infrastruktúráján. Ez az infrastruktúra az „NHH Adatkapu”, röviden Adatkapu.

Az NHH Adatkapu egy internetes címen elérhető felület, melynek használatához nem szükséges egyéb alkalmazást telepíteni.

A szolgáltatást csak a rendszerben regisztrált szolgáltatók vehetik igénybe. Ha a szolgáltató a hatóságnál már bejelentett szolgáltató, az nem jelenti automatikusan az Adatkapu rendszerbe való bekerülést, a regisztráció igényét külön kell jelezni.

Az érintett adatok magas biztonságú kezelése érdekében a rendszerhez való hozzáférés csak a kormányzati ügyfélkapun keresztüli belépéssel vagy elektronikus aláírási tanúsítvánnyal való azonosítással lehetséges.

Ügyfélkapu használata esetén az ügyfélkapu regisztrációt annak a magánszemélynek kell elvégeznie, aki a bevallásokat, adatszolgáltatásokat el fogja küldeni a hatósághoz, illetve aki megbízója képviseletében az ügyeket elektronikusan akarja intézni.

Elektronikus aláírási tanúsítvány használata esetén, a benyújtott adatokat közigazgatásban alkalmazható elektronikus aláírással hitelesíti, amihez a benyújtó természetes személynek a közigazgatási hatósági eljárásokban felhasznált elektronikus aláírásokra és az azokhoz tartozó tanúsítványokra, valamint a tanúsítványokat kibocsátó hitelesítés szolgáltatókra vonatkozó követelményekről szóló 194/2005 (IX. 22.) Korm. rendelet szerinti fokozott biztonságú, vagy minősített - közigazgatási CA által kibocsátott - elektronikus aláíró tanúsítvánnyal kell rendelkeznie. A közigazgatási eljárásban alkalmazható tanúsítványokról és azok kibocsátóiról az NHH honlapján tájékozódhat: http://webold.nhh.hu/esign/kozig/init.do. Az NHH fel kívánja hívni a figyelmet arra, hogy a hitelesítés-szolgáltatók különböző célokra használható tanúsítványokat bocsáthatnak ki, ezért célszerű ellenőrizni az alkalmazni kívánt tanúsítványok típusát.

Regisztráció után minden szolgáltató kap egy virtuális tárhelyet, ahol kizárólag a saját profiljához kötődő és elérhető elektronikus nyomtatványok, azaz űrlapok jelennek meg. Az űrlapok kitöltése és tárolása is a tárhelyen történik, így a szolgáltatás fenntartásához nem kell saját infrastruktúrát fenntartani.

A virtuális tárhely megvalósításával lehetővé vált, hogy a felhasználói adatközlés történetisége, az adatközlés során készített elektronikus űrlap munkapéldányok folyamatosan elérhetők legyenek a felhasználó számára. Későbbi belépéskor a régebben kitöltött űrlapokat, (akár a munkaközi verziókat is) meg tudja újra tekinteni.

A rendszerben történő változásokról, adatszolgáltatás esedékességéről minden esetben automatikusan elektronikus értesítőt küld a rendszer az érintett szolgáltatók számára.

Az adatszolgáltatást a kapcsolódó elektronikus űrlapon, az előírt kitöltendő nyomtatványok csatolásával és az űrlap hatóság részére történő beküldésével tudja megtenni.

Az NHH felhívja a figyelmet, hogy a piacelemzési adatszolgáltatási eljárások lefolytatásának érdekében elérhetővé tett, biztonságos protokollt használó felületein a csatolandó dokumentumok mindegyikének feltöltése kötelező, azok hiányában az űrlapok továbbítása nem lehetséges.

Az adatszolgáltatás teljesítéséről a felhasználó hivatalos elektronikus érkeztető azonosítót kap a beküldés után közvetlenül, amely hivatalos visszaigazolás arról, hogy a hatóság az Ön beadványát fogadta.

További információkat az Adatkapuról, annak működéséről és a regisztráció folyamatáról az NHH portál (www.nhh.hu) bal oldali főmenü 'Kapcsolattartás / Elektronikus adatszolgáltatás / Adatkapu' menüpontja alatt találnak.

 

Adatszolgáltatás a helyhez kötött telefon szolgáltatás piacai vonatkozásában piacelemzési eljárás lefolytatása érdekében:

Elektronikus ügyintézési infrastruktúra elérhetősége: https://adatkapu.nhh.hu

Sikeres azonosítás és az Adatkapuba történő belépés után a bal oldali főmenü 'Piacelemzési adatszolgáltatás / 4/2007. számú infrastruktúra átengedési piac' menüre kattintva, a képernyő jobb oldali ablakában megjelenik az űrlap.

Szolgáltatók részére az NHH honlapján közzétett, 4/2007. számú infrastruktúra átengedési piac esetében a DH/20730-2/2009 számú határozatának 2. számú melléklete tartalmazza az alkalmazás használatához szükséges további feltételeket.

 

A Nemzeti Hírközlési Hatóság a bevezetési időszakban felajánlja segítségét.

Bármi, az elektronikus adatszolgáltatással, Adatkapuval, Adatkapu rögzítéssel kapcsolatos kérdésével, kérjük forduljon az NHH Ügyféltájékoztatáshoz az alábbi elérhetőségek valamelyikén:

Nemzeti Hírközlési Hatóság
Ügyféltájékoztatás

Cím:                    1133 Budapest, Visegrádi u. 106.

Telefon:               (06 1) 468-0673 (központi ügyfél-tájékoztatási vonal)

Ügyfélfogadási idő:

                           Hétfő:                     8.00 - 12.00

                           Szerda:                   13.00 - 16.00

                           Péntek:                   8.00 - 12.00

A telefonszámok elérhetőségének ideje:

                           Hétfő - Csütörtök:    8.00 - 16.30

                           Péntek:                   8.00 - 14.00