Februárban 1 019 ezerről 1 029 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma

Közzétéve: 2014. április 1.

A gyorsjelentés a tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2014. Február végén 3,058 millió előfizetést tartottak nyilván.

Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 67,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1 019 ezerről 1 029 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 918 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 122 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 33,4 százalékról 33,7 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése kis mértékben csökkent, februárban 34 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban kis csökkenés után 32,3 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 22,9 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2 019 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 987 ezerről 989 ezerre nőtt.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom áll 21,5 százalékkal, ezt követi a DIGI 19,4 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,6 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ezen a platformon a piacvezető DIGI részesedése 30,9 százalék, majd a Telekom következik 29,7 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,7 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 11,7 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2 százalékon áll 2014. február végén.