Márciusban 1 029 ezerről 1 040 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma

Közzétéve: 2014. május 13.

A gyorsjelentés a tizenegy magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., Digi Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2014. március végén 3,058 millió előfizetést tartottak nyilván.

Márciusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 68 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 1 029 ezerről 1 040 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 917 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 123 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 33,7 százalékról 34 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, márciusban 34 százalékon áll, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya ebben a hónapban is csökkent, értéke 32 százalék.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,2 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 24,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 2 019 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 989 ezerről 979 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,4 százalék, második helyen a Telekom van 21,6 százalékkal, ezt követi a Digi 19,4 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 15,6 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető Digi részesedése 31,1 százalék, majd a Telekom következik 29,7 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25,7 százalék. Március végén a MinDig TV Extra részesedése 11,8 százalék.