Májusban az előfizetők 70 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat
A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 92 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,4 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 700 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2015. május végén 3,153 millió előfizetést tartottak nyilván.
Májusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 70 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül 1 184 ezerről 1 194 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 112 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 37,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 32,2 százalék májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya csökkent, ebben a hónapban 30 százalék.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,9 százalék, a második a Telekom, amelynek piaci részesedése 25,1 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 24,4 százalék volt.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 89 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2 139 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 948 ezerről 945 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,6 százalék, második helyen a Telekom áll 23,2 százalékkal, ezt követi a DIGI 21,8 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 30,4 százalék, majd a Telekom következik 29,6 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése 27,4 százalék. Május végén a MinDig TV Extra részesedése 10,8 százalék.