Televíziós gyorsjelentés: már majdnem 74 százalék a digitális tv-előfizetések aránya

Közzétéve: 2016. november 11.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban becslésünk szerint több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vettek igénybe szeptember végén. A fennmaradó közel 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. szeptember végén 3,292 millió előfizetést tartottak nyilván.

Szeptemberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül szeptemberben 1,415 millióról 1,434 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 893 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 43,6 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,3 százalék volt szeptemberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 26,1 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban  a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,4 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 2,293 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 866 ezerről 859 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 25,9 százalék, második helyen a Telekom állt 23,8 százalékkal, akit a DIGI követett 23,2 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a DIGI és a Telekom részesedése egyaránt 29,4 százalék, a harmadik legnagyobb piaci szereplő a UPC 29 százalékkal. 2016. szeptember végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,4 százalék volt.