Televíziós gyorsjelentés: meghaladta a 74 százalékot a digitális tv-előfizetések aránya
A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban becslésünk szerint több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. október végén 3,292 millió előfizetést tartottak nyilván.
Októberben, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.
A digitális előfizetéseken belül októberben 1,434 millióról 1,447 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 887 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 103 ezer előfizetője volt a hónap végén.
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 44 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,1 százalék volt októberben, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25,9 százalékra csökkent.
A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,5 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 24,9 százalékos piaci részesedéssel.
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma októberben 2,302 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 859 ezerről 854 ezerre csökkent.
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 25,8 százalék, második helyen a Telekom állt 23,9 százalékkal, akit a DIGI követett 23,3 százalékkal.
A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 29,5 százalék, a UPC 29,3 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,2 százalékkal. 2016. október végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,2 százalék volt.