Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Televíziós gyorsjelentés: januárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat

• Publikálva: 2017.03.17. 10:58 • Címke: DVB-T (földfelszíni digitális televíziózás), digitális televízió, analóg televíziós műsorszórás, analóg műsorterjesztés, piaci gyorsjelentések • Forrás: Piaci Információs Osztály

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe*. A fennmaradó 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2017. január végén 3,278 millió előfizetést tartottak nyilván.

Januárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,5 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül januárban 1,461 millióról 1,475 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 865 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 45 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,5 százalék volt januárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25,5 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban  a UPC volt a piacvezető 27,1 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,8 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25,4 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma januárban 2,312 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 843 ezerről 838 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26 százalék, második helyen a Telekom állt 24,1 százalékkal, akit a DIGI követett 23,7 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a UPC részesedése 30 százalék, a Telekom 29,9 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,6 százalékkal.  2017. január végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.

* 2017 januárjában a teljes piac becsléséhez használt alapadatokat az NMHH pontosította. Az előző havi gyorsjelentéshez képest alacsonyabb becsült érték nem valós piaci folyamat eredménye, hanem a bázis korrekciójának a következménye.