A mobilpenetráció (az aktív és forgalmazott SIM-kártyák száma alapján) és a piac éves növekedése 2006. december 31. és 2015. december 31. között

A mobiltelefon-szolgáltatások piacán 2015-ben sem változott érdemben a szolgáltatások penetrációja. A válság 2008-ban egyértelműen megtörte a korábbi 5-10%-os növekedési ütemet, és a 2009-es évi egyszeri, jelentős visszaesést stagnálás váltotta fel.

A mobiltelefon-szolgáltatások piaca tehát az elmúlt hat évben nem nőtt érdemben. Ez a válság hatása mellett annak is volt köszönhető, hogy a piac folyamatosan közelíti a telítettség állapotát, a penetráció további növekedése keresleti oldalról is korlátokba ütközik. Az aktív és a forgalmazott SIM-kártyák száma közötti olló a válság kirobbanását követően folyamatosan szűkült, ami a kedvezményes készülékvásárlás lehetősége miatti pre-paid vásárlások visszaesésére utal. 2015-ben a SIM-kártyák száma tekintetében mind az aktív, mind a forgalmazott kategória esetében minimális, 1% alatti bővülést tapasztalhattunk.

Mobil penetráció (aktív és forgalmazott SIM-kártyák száma alapján) és a piac éves növekedése, 2006. dec. 31.-2015. dec. 31.
Create your own infographics