Szerződés a szolgáltatóval

Ha van telefon- (vagy internet-, tévé-) előfizetésünk, akkor egészen biztosan találkoztunk már az általános szerződési feltételek kifejezéssel, röviden az ÁSZF-fel. Az ÁSZF az előfizetői szerződés része és minden szerződésre irányadó. Sokan megfelelő átolvasás nélkül aláírják, hogy elfogadják ezeket a feltételeket, pedig ezek a dokumentumok rengeteg olyan információt tartalmaznak, amelyek meghatározzák azt, hogy mit tehet meg a szolgáltató és mit az előfizető a szerződés időtartama alatt.

Az NMHH-nak az a feladata, hogy ellenőrizze és nyilvántartsa ezeket az ÁSZF-eket. Emellett az NMHH kérelemre vagy hivatalból indult ügyekben ellenőrzi mind az ÁSZF-ek jogszerűségét, mind pedig azt, hogy a szolgáltatók az ÁSZF-jüket betartva járnak-e el a gyakorlatban.

Az általános szerződési feltételek elfogadása mellett egyedi előfizetői szerződést is kell kötnünk, ha igénybe akarunk venni egy szolgáltatást. Az NMHH arra is odafigyel, hogy ezek a szerződések ne tartalmazzanak olyan kitételeket, amelyek az előfizetőknek hátrányosak lehetnek. Ezek áttanulmányozása mellett érdemes egy kis időt szánni arra, hogy elolvassuk a szolgáltatók oldalain az ÁSZF-ek legfontosabb részeit, mielőtt megkötnénk a szerződést. A mögöttes szabályok pedig azt is előírják, hogy például kártyás előfizetés esetén nem vész el a meghatározott idő alatt nem lebeszélt összeg, hanem vissza lehet igényelni a szolgáltatótól.