Televíziós gyorsjelentés: márciusban az analóg előfizetések száma 829 ezerről 821 ezerre csökkent

Közzétéve: 2017. május 5.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2017. március végén 3,281 millió előfizetést tartottak nyilván.

Márciusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 75 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 1,488 millióról 1,506 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 854 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 45,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,1 százalék volt márciusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban  a UPC volt a piacvezető 27 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 26 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25,3 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 2,327 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 829 ezerről 821 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 25,9 százalék, második helyen a Telekom állt 24,4 százalékkal, akit a DIGI követett 23,8 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 30,1 százalék, a UPC 29,8 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,5 százalékkal.  2017. március végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.