Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Televíziós gyorsjelentés: a vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,3 százalék volt februárban

• Publikálva: 2017.04.04. 14:36 • Címke: DVB-T (földfelszíni digitális televíziózás), digitális televízió, analóg televíziós műsorszórás, analóg műsorterjesztés, piaci gyorsjelentések • Forrás: Piaci Információs Osztály

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 94 százalékát fedi le.

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2017. február végén 3,279 millió előfizetést tartottak nyilván.

Februárban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 74,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1,475 millióról 1,488 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 861 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 101 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 45,4 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 29,3 százalék volt februárban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 25,3 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban  a UPC volt a piacvezető 27 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,9 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25,4 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 92 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,318 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 838 ezerről 829 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26 százalék, második helyen a Telekom állt 24,3 százalékkal, akit a DIGI követett 23,7 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a Telekom részesedése 30 százalék, a UPC 29,9 százalékkal a második helyezett, a DIGI a harmadik legnagyobb piaci szereplő 29,6 százalékkal.  2017. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,5 százalék volt.