Televíziós gyorsjelentés: februárban nem nőtt kimutatható mértékben a digitális előfizetések aránya

Közzétéve: 2020. május 29.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több, mint 4 millió magyarországi háztartásban több mint 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, DIGI csoport: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., Vodafone csoport: (UPC Magyarország Kft., Vodafone Magyarország Zrt.), PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2020. február végén 3,4 millió előfizetést tartottak nyilván.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 81 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.

A digitális előfizetéseken belül februárban 1,952 millióról 1,965 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 711 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 85 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint 57,7 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 23,4 százalékra csökkent, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 19 százalék volt.

2020. február végén a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a Magyar Telekom volt a piacvezető 30,6 százalékos részesedéssel. Őt követi a DIGI csoport 29,3 százalékos, illetve a Vodafone csoport 18,9 százalékos, majd a UPC Direct 6,3 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma februárban 2,61 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 645 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében piacvezető a Magyar Telekom 31 százalékkal, második helyre került a DIGI csoport 28,8 százalékkal, harmadik helyen a Vodafone csoport állt 24,3 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 31,4 százalékos részesedéssel, második  a Telekom  29,4 százalékos, a harmadik pedig a UPC Direct 28,5 százalékos részesedéssel.  2020. február végén a MinDig TV Extra részesedése 10,7 százalék volt.

Megjegyzés: 2019 augusztusától Vodafone csoport néven szerepelnek a UPC Magyarország Kft. adatai, miután a Vodafone Magyarország Zrt. lett a UPC Magyarország Kft. 100%-os tulajdonosa.