Amiben nem illetékes az Internet Hotline

Közzétéve: 2017. szeptember 19.

Vannak netes jogsértések, amelyekben nem vagyunk illetékesek, de mindig tájékoztatjuk a bejelentőinket arról, hol kaphatnak segítséget. A regisztrált netes újságok tartalmai és a kéretlen elektronikus hirdetések nem hozzánk tartoznak, ahogy szerzői jogi és fogyasztóvédelmi kérdésekben is máshová érdemes fordulni.

Médiatartalom

Nem vagyunk illetékesek a regisztrált internetes sajtótermékek tartalmainak elbírálásában, vagyis például a hírportálok, netes magazinok vagy médiavállalkozások weboldalainak tartalmaiban. Hasonló a helyzet a lekérhető tartalmakkal, vagyis például a streamelhető, visszakereshető tévéműsorokkal. A jogsértő internetes médiatartalmakat – bejelentések alapján – a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa vizsgálja meg. További információ és adatlap a bejelentéshez itt: http://nmhh.hu/tart/report/29/Sajtotermekek.

Spam

A kéretlen elektronikus levelek (spamek) nem tartoznak a hotline tevékenységi körébe, ezek bejelentéséhez a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál külön űrlap használható: https://e-nmhh.nmhh.hu/e-nhh/4/urlapok/esf00101/.

Szerzői joggal összefüggő kérdések

Az Internet Hotline a szerzői jogsértésekkel kapcsolatos beadványokat nem vizsgálja, de a bejelentőt tájékoztatjuk a lehetséges jogi lépésekről.

Fogyasztóvédelmi kérdések

A tevékenységi körünkbe nem tartozó, fogyasztóvédelmi kérdést felvető beadványok beküldőinek a területileg illetékes járási hivatal megkeresését javasoljuk. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hivatal 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt, ezzel egyidejűleg 197 járásban jelent meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségek: http://jarasinfo.gov.hu/.