Mit tesz az Internet Hotline, ha bejelentés érkezik?
A hotline munkatársai először is megvizsgálják a bejelentésben sérelmezett online tartalmat, hogy az valóban kifogásolható-e, azaz jogellenes vagy kiskorúakra káros-e.
Ha jogellenes a bejelentő által kifogásolt tartalom (szöveg, kép, videó, hanganyag), akkor arra kérjük az online tartalom szerkesztőjét, a létrehozóját (a tartalomszolgáltatót) vagy a tartalmat tároló szerver üzemeltetőjét (a tárhelyszolgáltatót), hogy tegyék hozzáférhetetlenné. Ha a szolgáltató ezt elmulasztja, maga is felelőssé válik a közzétett, jogsértő információért. Egyes jogsértések, különösen a pedofil-ügyek, illetve a kábítószerek terjesztése kapcsán azonnal felvesszük a kapcsolatot a rendőrséggel.
Ha a tartalom nem jogsértő, de például erőszakos, vagy szexuális jellege miatt a kiskorúakra káros, illetve veszélyes lehet, akkor arra figyelmeztetjük az adott honlap szerkesztőjét vagy üzemeltetőjét, hogy egyértelműen jelezze felületén: az oldalon lévő tartalmak kiskorúak számára ártalmasak lehetnek.
Szükség esetén segítünk bejelentőinknek, hogy pontosabban lássák, milyen jogi lehetőségeik vannak. Akkor is elmondjuk a tudnivalókat és tanácsainkat, ha célszerűbb és gyorsabb magának a bejelentőnek eljárnia az ügyében, vagy ha csak ő jogosult rá. Ha a bejelentő egymaga nem jár sikerrel, az Internet Hotline készséggel megteszi a saját lépéseit.