Médiapiaci Jelentés 2022
A globalizáció, a technológiai fejlődés és a médiafogyasztási szokások folyamatos átalakulása nemcsak a média egyes részpiacain hozott gyors és mélyreható változásokat, hanem néhány részpiac határai is változnak, elmosódnak. A piaci változásokat folyamatosan nyomon követő Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiapiaci jelentéséből egy sokszínű, technológia-intenzív, folyamatosan változó és fejlődő hazai tartalomipar rajzolódik ki, amely ugyanakkor egyre nagyobb kihívásokkal szembesül a globális platformok növekvő média- és reklámpiaci súlya miatt.
Az NMHH médiaszabályozással foglalkozó szakmai területei különböző dimenziók és nézőpontok mentén elemzik a médiapiacot, azonban régóta nem született olyan átfogó médiapiaci jelentés, amely a piac kínálati és keresleti oldalára vonatkozó tényadatok (hatósági nyilvántartások, ellátottsági és használati adatok, médiafogyasztási mérések, piackutatások stb.) elemzésével átfogó képet adna a sokszínű hazai médiapiacról. Jelen dokumentum ezt a hiányt igyekszik pótolni.