Médiapiaci Jelentés 2022

Közzétéve: 2022. december 12.

A globalizáció, a technológiai fejlő­dés és a médiafogyasztási szokások folyamatos átalakulása nemcsak a média egyes részpiacain hozott gyors és mélyreható változásokat, hanem néhány részpiac határai is változnak, elmosódnak. A piaci változásokat folyamatosan nyomon követő Nemzeti Média- és Hírközlési Ható­ság (NMHH) Médiapiaci jelentéséből egy sokszínű, technológia-intenzív, folyamatosan változó és fejlődő hazai tartalomipar rajzo­lódik ki, amely ugyanakkor egyre nagyobb kihívásokkal szembesül a globális platformok növekvő média- és reklámpiaci súlya miatt.

Az NMHH médiaszabályozással foglalkozó szakmai területei különböző dimenziók és nézőpontok mentén elemzik a médiapiacot, azonban régóta nem született olyan átfogó médiapiaci jelentés, amely a piac kínálati és keresleti oldalára vonatkozó tényadatok (hatósági nyilvántartások, ellátottsági és használati adatok, médiafogyasztási méré­sek, piackutatások stb.) elemzésével átfogó képet adna a sokszínű hazai médiapiacról. Jelen dokumentum ezt a hiányt igyekszik pótolni.