H95 – Összefogás az új médiakultúráért

Közzétéve: 2012. június 15.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), az Index, az Invitel, a Magyar Telekom, a Microsoft, a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap, az Origo, az RTL Klub, a Telenor, a TV2, a UPC és a Vodafone hazánk első interaktív médiaértés-oktató központjának megvalósítása érdekében kötött szövetséget.

150892-es cikk (H95) belső csoportkép (587x369)

A H95 projektben részt vevő szervezetek, társaságok vezetői

Szalai Annamária, az NMHH elnöke elmondta: a felnövekvő nemzedékek tagjai már egy digitális univerzumba születnek, sikerük egyik kulcskérdése, hogy miként tudnak eligazodni e világ bonyolult útvesztőiben.

Ahhoz, hogy tudatosan és okosan tudják kiaknázni az infokommunikációs technológiákban rejlő lehetőségeket, meg kell érteniük és meg kell ismerniük a média és a hírközlés sajátos működését. Ehhez nyújt segítséget az összefogással megvalósuló médiaértés-oktató központ – tett hozzá a hatóság vezetője.

Szalai Annamária örömtelinek nevezte, hogy az új médiakultúra kialakítását az állami és a piaci szféra egyaránt fontos célnak tartja, és mindannyian elkötelezettek a felnövekvő generációk médiaértés-készségeinek fejlesztése iránt.

Az interaktív médiaértés-oktató központ megvalósításában és működtetésében résztvevő partnerek célja, hogy felhalmozott tudásuk és tapasztalatuk birtokában közösen tegyenek a fiatalok médiaműveltségének fejlesztéséért.

Az egyedülálló intézmény ahhoz teremti meg a feltételeket, hogy a 9-16 éves korosztályhoz tartozó látogatók szakemberek segítségével egy közös alkotófolyamat során, játszva ismerkedhessenek meg a média és a hírközlés kulisszatitkaival, és saját élményeiken keresztül sajátítsák el egy új médiakultúra alapjait.

A fiatalok a legmodernebb eszközökkel felszerelt stúdióban elkészíthetik saját kisfilmjüket, leforgathatják saját híradójukat vagy reklámjukat. Megtanulhatják, hogyan védjék meg magukat és mobileszközeiket az illetéktelen kíváncsiskodóktól, megszerkeszthetik saját újságjukat, rögzíthetik saját rádióműsorukat.

A kreatív, megtervezett alkotómunka révén a gyerekek nemcsak élményeket szereznek, hanem fejlődik médiaértés-készségük, és különleges, a mindennapokban is használható médiaműveltségre tehetnek szert. Saját élményeiken keresztül tapasztalhatják meg, hogy a titoknak vélt dolgok olykor a végtelenségig egyszerűek. Játszva tanulhatnak, hogy tudatosan élhessenek.

Az együttműködésben részt vevő médiumok és vállalatok egyaránt fontosnak tartották a fiatalok tudatos médiahasználatra nevelését. Böröcz István, az MTVA vezérigazgatója úgy vélte: a közszolgálati média számára magától értetődő, hogy partnerként áll az ügy mellé. Kotroczó Róbert, az RTL Klub hírigazgatója a televíziója által forgatott műsorokat és nyersanyagokat ajánlotta fel a fiatalok oktatására, míg Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnöke arra mutatott rá, vállalata számára is fontos a társadalmi felelősségvállalás.

A ház nevének megtalálása érdekében az NMHH és Partnerei névpályázatot hirdetnek, melynek részleteiről a http://h95.hu oldalon tájékozódhatnak az érdeklődők.

NMHH–MTI