Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Tájékoztató az FMS rendszer verzióváltásáról

• Publikálva: 2017.03.20. 15:11 • Címke: Frequency Management System (FMS) • Forrás: Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztály

Tájékoztatjuk, hogy az NMHH több hónapos fejlesztés és tesztelés után várhatóan április 15. után üzembe állítja az FMS rendszer legújabb verzióját, amelyben a frekvenciahasználattal kapcsolatos adatok és okiratok nyilvántartását végezzük.

Jelentős módosítások történtek a rendszerben ( az egyszerűsített engedélyezési eljárás folyamata nem fog változni), amelyek közül a teljesség igénye nélkül felsorolunk néhányat, amely az ügyfeleinket is érintheti:

  • Mikrohullámú rendszereknél a továbbiakban összeköttetésenként adjuk ki az okiratokat. Ezért a rendszer indításakor hivatalból indult eljárás során minden olyan rádióengedélyt, amely egy összeköttetésnél több összeköttetést tartalmaz, lecseréljük új, 1 lapból álló, egyetlen pont-pont összeköttetés adatait tartalmazó rádióengedélyekre a műszaki adatok és érvényességi idő megváltoztatása nélkül.
  • Az átállást követően a műsorszóró szolgálat kivételével valamennyi rádiószolgálat esetében a rádióengedélyek érvényességének megújítása során nem kerül új rádióengedély kiállításra (nem is kell megküldeni a kérelemhez az eredeti rádióengedélyt), hanem egy ún. módosító határozattal fogjuk módosítani a rádióengedély érvényességi idejét. Ezzel egyszerűsödik a rádióengedélyek csak érvényességi idejét érintő, meghosszabbításokhoz tartozó eljárás. A határozat rendelkezhet több rádióengedély érvényességének a meghosszabbításáról is. Fontos változás, hogy a továbbiakban csak azt az érvényes rádióengedélyt lehet meghosszabbítani, amelynek érvényessége a kérelem beérkezését követő 90 napon belül fog lejárni. Nem lehet lejárt érvényességű okirat érvényességét meghosszabbítani, az ilyen összeköttetésekre újból frekvenciakijelölést kell kérni.
  • Szolgálattól függően bekerülnek az okiratokba az állomásokhoz kapcsolódóan lefolytatott nemzetközi koordinációs eredmények.
  • Szolgálattól függően azokiratok műszaki mellékletében a műszaki adatok és a díj adatok egy mellékletben áttekinthetőbb formában fognak megjelenni.
  • A számlázási rendben is történik változás. A jövőben akkor küldünk havi számlát, ha az engedélyes/fizető egy adott szolgálatra vonatkozó összes engedélyének összege több mint 10eFt. (Tehát nem csak egyetlen engedély díját vizsgálja meg a rendszer.) Ezzel elkerüljük a jelenlegi rendszerünkben tapasztalt havi kötelezettség megállapítás kilengéseit.
    • Kis mértékben változik az engedélyekhez kapcsolódó xml adatszolgáltatás. A legfontosabb módosulások:
      • Lesz egy tag az „application” részben, amelyben meg kell adni, hogy milyen műveletet kell végrehajtania rendszernek. (új kérelem, módosítás, meghosszabbítás, törlés)
      • Műsorszóró rendszereknél néhány PI kóddal kapcsolatos műszaki jellemző bekerül az adatszolgáltatásba.
      • Lehetőség nyílik több rádióengedély meghosszabbításra vagy törlésére egyszerűbb xml állomány megküldésével.
      • Partner (engedélyes) adatok és a hozzájuk kapcsolódó ügyintézők kezelése pontosult.


Az xml állomány pontos felépítésével, leírásával külön dokumentum foglalkozik, amelyben példákon keresztül is megpróbáltuk bemutatni a változásokat. A dokumentum honlapunkról kb. március közepétől lesz letölthető vagy visszajelzés esetén a frekvenciaengedélyezési osztály munkatársa meg tudja küldeni.           

Az új formátumú adatszolgáltatást is segítő „Pc-Adatcsere” programunk legújabb változata várhatóan március végétől lesz elérhető a honlapunkon. 

Felhívjuk mindenki figyelmét, hogy az új rendszerünk április közepe után már csak az új xml leírás szerinti formátumot lesz képes feldolgozni.

  • Néhány mező (pl. állomás osztály, alszolgálat) kódolása pontosul.
  • Lesznek ügyintézési eljárásra hatást gyakorló mezők is az adatszolgáltatásban. (pl.: Az xml állományon keresztül az engedélyesnek (megbízottnak) lehetősége lesz lemondani fellebbezési jogáról a hatóság pozitív döntése esetén, illetve rádióengedély meghosszabbítás kérelem esetében ez kötelező elem lesz. Továbbá a nemzetközi koordinációval kapcsolatban is lesz nyilatkozat tételi lehetőség.)


Reméljük, hogy az elvégzett fejlesztések csökkentik mind az Önök, mind pedig munkatársaink adminisztrációs terheit és a műszaki feladatok precíz ellátása mellett továbbra is magas színvonalon és rövid határidővel tudjuk kiadni ügyfeleink okiratait!