Hatósági eljárás elektronikus hírközlésre vonatkozó szabály megsértése miatt kérelemre

2017. május 15.

Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény (Eht.) 138.§-a értelmében a panaszok és bejelentések kivizsgálása elsődlegesen a szolgáltató feladata. A szolgáltatónak az írásban benyújtott bejelentés, panasz kivizsgálására 30 nap áll a rendelkezésére. A kivizsgálás eredményét köteles az ügyfél részére írásban megküldeni, és a panasz elutasítását indoklással ellátni.

Abban az esetben, ha a szolgáltató valószínűsíthetően megsértette a elektronikus hírközlésre vonatkozó szabályokat vagy nem tartotta be az általános szerződési feltételeket, akkor az Eht. 32.§-a értelmében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz meghatározott formai és tartalmi követelményeknek megfelelő kérelem nyújtható be, mely alapján panaszát a hatóság felügyeleti eljárásban kivizsgálja.

A kérelem benyújtása esetén az eljárásért fizetendő díj összege 3000 Ft, amelyet a kérelem benyújtását megelőzően, átutalással kell megfizetni, a Hatóság Magyar Államkincstárnál vezetett 10032000-00300939-00000017 számú pénzforgalmi számlájára.

A kérelem formai és tartalmi követelményei

  • A kérelmet írásban, az azonosító adatok (név, lakcím) és a közvetlen jogos érdek, illetve ezen érdek sérelmének valószínűségét alátámasztó dokumentumok megadásával kell benyújtani a hatósághoz. Amennyiben a meghatalmazott képviselője útján kíván eljárni, a beadványhoz csatolni kell az aláírt meghatalmazást.
  • Megfelelően benyújtott kérelem esetén a hatóságnál a közigazgatási eljárás szabályai szerint elsőfokú eljárás indul, mely során a kérelmező ügyfélnek tekintendő, így megilletik az ügyfél jogai és terhelik annak kötelezettségei.
  • A kérelmét az alábbi címen tudja benyújtani, postai úton: 1525 Budapest Pf. 75.