Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2018. I. félév)

Kutatás letöltése (pdf)

Közzétéve: 2018. október 30.

Az NMHH a hatósági ellenőrző tevékenysége során kiemelt figyelemmel kíséri a kereskedelmi üzeneteket, különösen azok tartalmi, mennyiségi és formai mutatóit. Ezért - igazodva a marketingeszközök bővüléséhez és a jogszabályi háttér változásához - 2012 januárjától folyamatosan regisztrálja és adatbázisba rendezi a premier direktreklámok és a műsor- és műsorszolgáltatás támogatás mellett a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat is. Az adatgyűjtés révén jól nyomon követhető a médiaszolgáltatások termékmegjelenítési gyakorlata, illetve hatékonyabb e kereskedelmi üzenetek bemutatására vonatkozó jogszabályok betartásának hatósági ellenőrzése is.

A félévente frissülő, panelszerű analízisben az országos kereskedelmi televíziók (RTL Klub, TV2) termékmegjelenítési gyakorlatát tettük tárgylemezre. A vizsgált időszakban a két országos kereskedelmi televízió 2987 (RTL Klub: 1934; TV2: 1053) műsorszámát vontuk be az elemzésbe, amelynek során 15.471 termékmegjelenítést azonosítottunk.