Termékmegjelenítés az országos kereskedelmi televíziók műsoraiban (2018. II. félév)
A dokumentum letöltése (pdf)Az NMHH a hatósági ellenőrző tevékenysége során kiemelt figyelemmel kíséri a kereskedelmi üzeneteket, különösen azok tartalmi, mennyiségi és formai mutatóit. Ezért – igazodva a jogszabályi háttér változásához – 2012 januárjától folyamatosan regisztrálja és adatbázisba rendezi a premier direktreklámok és a műsor- és műsorszolgáltatás támogatás mellett a termékmegjelenítéssel kapcsolatos információkat is. Az adatgyűjtés révén jól nyomon követhető a médiaszolgáltatások termékmegjelenítési gyakorlata, illetve e kereskedelmi üzenetek bemutatására vonatkozó jogszabályok betartásának hatósági ellenőrzése is hatékonyabb.
A félévente frissülő analízis során az RTL Klub és a TV2 országos kereskedelmi televíziók termékmegjelenítési gyakorlatát vizsgáltuk. Az említett időszakban a két médiaszolgáltatás 2.787 adását vontuk be az elemzésbe, melynek során 18.638 termékmegjelenítést különítettünk el. A feldolgozott produkciók időtartama 1.881 órát tett ki. A vizsgált időszakban leggyakrabban a Spar/Interspar (1.058 eset) brandet azonosítottuk be