Kínai-magyar médiafórumon találkoztak magyar és kínai médiapiaci szakemberek

Közzétéve: 2014. október 10.

A sokszínű nemzetközi médiakapcsolatok kialakításának lehetőségét célzó szakmai egyeztetésen 14 fős kínai delegáció mutatkozott be, akik a kínai médiapiacot és új médiakultúrát mutatták be a magyar meghívott szakembereknek.

Kínai-magyar médiafórum (ill)

A magyar médiapiac megismerése volt a fő célja annak 14 fős médiaszolgáltatók, könyvkiadók vezetőiből, médiakutatókból álló kínai delegációnak, amely hazai szakemberekkel találkozott a most megrendezett protokolláris jelleggel megszervezett Kínai-Magyar Médiafórumon.

Az eseményt a magyar szervező fél nevében Karas Monika, az NMHH és a Médiatanács elnöke nyitotta meg, aki kiemelte, a fórum lehetőséget ad a két ország médiaszektorát meghatározó kulturális-gazdasági háttér megismerésére, a sokszínű nemzetközi kapcsolatok erősítésének egyik leghatékonyabb módja a személyes találkozókon való részvétel.

A fórumon köszöntő beszédében Hoppál Péter az Emberi Erőforrások Minisztérium kultúráért felelős államtitkára kihangsúlyozta, hogy a szakmai esemény része annak a rendezvénysorozatnak, amellyel a kínai-magyar diplomáciai kapcsolatok felvételének 65. évfordulóját ünnepli a két állam, egyben kiváló lehetőség a magyar kulturális és gazdasági kapcsolatok erősítésére.

Xiao Qian, a Kínai Népköztársaság Magyarországi nagykövete beszámolt arról, hogy a fórum kínai kezdeményezésre jött létre, amelyet kiváló partnerként szervezett meg az NMHH Médiatanácsa. Zhou Mingwei miniszterhelyettes, a kínai delegáció vezetője köszönetet mondott a magyarországi látogatás lehetőségéért és reményét fejezte ki, hogy tartalmas szakmai kapcsolatok alakulnak ki a fórumnak köszönhetően.

Két előadást követően három kerekasztal-beszélgetés során a magyar, illetve a kínai médiapiac új média trendjeiről, technológiai előrehaladásáról folytattak beszélgetést a szakemberek. Auer János Médiatanács-tag, záróbeszédében elmondta, információgazdag és jó hangulatú napot zárhattak a jelenlévők, amely hasznos és előremutató lehet a jövőbeni kínai-magyar médiaszakmai kapcsolatok és gazdasági együttműködés során is.