Hozzájárulás nélkül közzétett tartalom

Legutóbb frissítve: 2024. október 14.

Bejelentek

Mit lehet bejelenteni?

A hozzájárulás nélkül közzétett tartalom kategóriában fogadjuk az olyan jelzéseket, amelyekben az adott személy kifejezett hozzájárulása, azaz engedélye nélkül tettek közzé az interneten vele vagy gyermekével kapcsolatos fénykép-, video- vagy hangfelvételt, illetve egyéb személyes adatot.

Példák

  • Felnőttek intim felvételeivel való visszaélések
  • A szülő engedélye nélkül közzétett kép vagy videó a gyermekéről
  • Valakiről megjelenik egy felvétel egy weboldalon a beleegyezése nélkül

Mi történik a bejelentéssel?

  1. Első lépések: Első körben arra kérjük a bejelentőt, hogy amennyiben még nem tette meg, először ő maga forduljon a szolgáltatóhoz, az érintett közösségimédia-platformhoz. Ehhez minden rendelkezésére álló információt megadunk a bejelentőnek, így például a szolgáltató elérhetőségét, a bejelentésre szolgáló űrlapra mutató linket.
  2. Kapcsolatfelvétel a szolgáltatóval, közösségimédia-platformmal: Ha a bejelentő maga nem jár sikerrel és a probléma továbbra is fennáll, a bejelentő által átadott információk – így különösen az általa kezdeményezett panasz adatai – alapján felvesszük a kapcsolatot a tartalom- és/vagy tárhelyszolgáltatóval, valamint az érintett közösségimédia-platformmal, majd kérjük a sérelmezett tartalom vizsgálatát, szükség esetén eltávolítását.
    Kiskorú érintettsége, valamint intim képpel visszaélés esetén az ügy jellegére tekintettel, az Internet Hotline (a továbbiakban: IH) jár el első körben.
  3. Kapcsolattartás a bejelentővel: Minden olyan esetben, amikor a bejelentés nem anonim, azaz a bejelentő megadta e-mailes elérhetőségét, tájékoztatjuk a bejelentőt a megtett intézkedésről. Szükség esetén további információt vagy pontosítást kérünk tőle.

Mielőtt bejelentést tesz, kérjük, hogy az alábbiakat gondolja végig…

  • Ön jelezte már problémáját közvetlenül a szolgáltatónak, az érintett közösségimédia-platformnak, például a Facebooknak, az Instagramnak vagy a YouTube-nak?
  • Rendelkezik a sérelmezett tartalomra mutató konkrét linkkel (URL-címmel), ami alapján megvizsgálhatjuk a bejelentését?
  • Rendelkezésére áll más bizonyíték, például képernyőfelvétel?

Miben nem illetékes az Internet Hotline? 

  • Amennyiben az ügyben korábban már tett rendőrségi feljelentést és nyomozás van folyamatban, kizárólag azt követően tudunk eljárni, ha a bejelentő értesítette az illetékes rendőrkapitányságot, ahol megerősítik, hogy az IH a fentiekben részletezett eljárását lefolytathatja. Erre azért van szükség, mert a tartalom eltávolítása akadályozhatja a nyomozás sikerességét.
  • Szerzői jogi jogsértések tárgyában nem járhatunk el.

Releváns jogi normák 

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

  • 2:45. § A becsülethez és jóhírnévhez való jog
  • 2:48. § A képmáshoz és a hangfelvételhez való jog

2012. évi C. törvény a Büntető Törvénykönyvről 

  • 219. § Személyes adattal visszaélés
  • 226. § Rágalmazás
  • 226/A. § Becsület csorbítására alkalmas hamis hang- vagy képfelvétel készítés
  • 226/B. § Becsület csorbítására alkalmas hamis hang- vagy képfelvétel nyilvánosságra hozatala
  • 227. § Becsületsértés
  • 228. § Kegyeletsértés