Márciusban tovább növekedett a digitális szolgáltatások előfizetőinek száma

Közzétéve: 2013. április 26.

null
A gyorsjelentés a tizenkét magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 88 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek.

Digitális televízió (587x205)

Fotó: Depositphotos.com/Oleksiy Mark

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., Hello HD Kft.; UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2013. március végén 2,931 millió előfizetést tartottak nyilván.

Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 64,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 876 ezerről 891 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 916 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 88 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 30 százalékról 30,4 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése nem változott, márciusban 34,2 százalékon állt. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 35,3 százalékra csökkent.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,927 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,047 millióról 1,036 millióra csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 27,4 százalék, második helyen a Magyar Telekom van 20,4 százalékkal, ezt követi a DIGI 18,2 százalékkal, míg negyedik a sorban a több száz – a gyorsjelentésben nem szereplő – kisebb szolgáltató együttes részesedése 16,1 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése 34,3 százalék, majd a Magyar Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik hely a UPC-é, részesedése pedig 25 százalék. A MinDig TV Extra részesedése 8,8 százalék a Hello Digital szolgáltatás 2,5 százalékon áll március végén.