Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Májusban már elérte a 73 százalékot a digitális televízió-előfizetések aránya

• Publikálva: 2016.07.06. 14:13 • Címke: DVB-T (földfelszíni digitális televíziózás), digitális televízió, analóg televíziós műsorszórás, analóg műsorterjesztés, piaci gyorsjelentések • Forrás: Piaci Információs Osztály

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le. A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban közel 3,5 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó több mint 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., DIGI Kft., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.ŕ.r.l., Antenna Hungária Zrt.) 2016. május végén 3,266 millió előfizetést tartottak nyilván.

Májusban, a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 73 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat.

A digitális előfizetéseken belül májusban 1,364 millióról 1,377 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 902 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint, 42,2 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 30,9 százalék volt májusban, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya 27 százalékra csökkent.

A teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a vizsgált időszakban a UPC volt a piacvezető 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,3 százalékos, a harmadikon pedig a DIGI, 25 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 90 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma májusban 2,258 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 886 ezerről 880 ezerre csökkent.

A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése 26,1 százalék, második helyen a Telekom állt 23,5 százalékkal, akit a DIGI követett 23,0 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a piacvezető DIGI részesedése 29,6 százalék, majd a Telekom következik 29,5 százalékkal, a harmadik helyen a UPC található, amelynek részesedése 28,8 százalék volt. 2016. május végén, a MinDig TV Extra részesedése 10,3 százalék volt.