Televíziós gyorsjelentés: márciusban a piacvezetők mindegyike növelni tudta előnyét az egyes szektorokban

Közzétéve: 2020. június 5.

A gyorsjelentés a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 95 százalékát fedi le. A valamivel több mint 4 millió magyarországi háztartásban csaknem 3,6 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe.

Az előfizetéssel nem rendelkező háztartások többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók, DIGI csoport: (DIGI Kft., Invitel Zrt.), Magyar Telekom Nyrt., Vodafone Magyarország Zrt., PR-Telecom Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., Parisat Kft., UPC DTH S.á.r.l., Antenna Hungária Zrt.), 2020. március végén 3,4 millió előfizetést tartottak nyilván.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 81,1 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat a hónap végén.

A digitális előfizetéseken belül márciusban 1,965 millióról 1,978 millióra nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (műholdas, parabola antennával fogható) szolgáltatást 711 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 84 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A vizsgált időszakban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint 57,9 százalékra emelkedett a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A vezeték nélküli előfizetések részesedése 23,2 százalékra csökkent, az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya pedig 18,9 százalék volt.

2020. március végén a teljes, becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a Magyar Telekom volt a piacvezető 30,7 százalékos részesedéssel. Őt követi a DIGI csoport 29,4 százalékos, a Vodafone 18,9 százalékos, majd a UPC Direct 6,3 százalékos piaci részesedéssel.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 93 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 2,62 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma 645 ezer volt.

A vezetékes szolgáltatások esetében piacvezető a Magyar Telekom 31,2 százalékkal, második helyre került a DIGI csoport 28,7 százalékkal, harmadik helyen a Vodafone állt 24,2 százalékkal.

A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a legnagyobb szereplő a DIGI csoport 31,9 százalékos részesedéssel, második  a Telekom  29,2 százalékos, a harmadik pedig a UPC Direct 28,4 százalékos részesedéssel.  2020. március végén a MinDig TV Extra részesedése 10,6 százalék volt.