Ebben a főrovatban a média- és a hírközlési termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban kerülő felhasználók minden hasznos információt egybegyűjtve megtalálnak az ügyintézéshez szükséges címektől kezdve a jogszabályokon, határozatokon, nyilvántartásokon át az állampolgárokat segítő tájékoztató szolgáltatásokig, hírekig. Külön rovat foglalkozik a digitális átállással és azzal, mikor érdemes a média- és hírközlési biztoshoz fordulni.

Ebben a főrovatban elsősorban a hírközlési területtel foglalkozó szakemberek, hírközlési szolgáltatók jutnak információkhoz. Tájékoztatást kaphatnak többek között a piacelemzési eredményekről, az előírt adatszolgáltatások feltételeiről, a felügyeleti eljárások állapotáról, a frekvenciapályáztatások aktuális helyzetéről, a Nemzeti Filmiroda által kezelt nyilvántartásokról.

Ez a főrovat elsősorban az NMHH felelősségi területeivel foglalkozó sajtómunkatársak számára tartalmaz hasznos információkat. Itt jelennek meg a közérdeklődésre leginkább számot tartó információk, az NMHH-t érintő legfrissebb hírek, sajtóközlemények. Az érdeklődők itt tájékozódhatnak a Szóvivői iroda elérhetőségéről, letölthetik kiadványainkat.

Ez a főrovat az NMHH önálló hatáskörű szervéről, a Médiatanácsról és működéséről ad információkat. Az érdeklődők tájékozódhatnak a testület ülésein történtekről, a Médiatanács ajánlásairól, a médiaszolgáltatási pályázatok aktuális állapotáról, a médiaszolgáltatások és sajtótermékek nyilvántartásáról és bejelentéséről, a műsorelemzések eredményeiről.

Gyengénlátóknak English Magyar
 

Központi Referencia Adatbázis – ügyfélszolgálati eljárások

A számhordozási Központi Referencia Adatbázis (KRA) eléréséhez a szolgáltatók és a felhasználók regisztrációját a KRA ügyfélszolgálat végzi. A regisztrációval és a szolgáltatói adatokkal kapcsolatos adminisztratív ügyekben legtöbb esetben a szolgáltató által megbízott kapcsolattartó járhat el.

Az NMHH a KRA rendszer mellett teszt célokra és a szolgáltatói rendszerek fejlesztésének támogatására a szolgáltatók rendelkezésére bocsát egy teszt rendszert is, amelynek eléréséhez a KRA eléréséhez hasonló szolgáltatói és felhasználói regisztráció szükséges.

Az elektronikus hírközlési szolgáltatónak csatlakoznia kell a KRA-hoz, ha a hordozható számok tartományában elektronikus hírközlési szolgáltatást nyújt, így a számhordozás megvalósítása a szolgáltató számára kötelezővé válik. A csatlakozási folyamat lépéseit, a szolgáltató és az ügyfélszolgálat tevékenységeit és eljárásait a mellékelt Tájékoztató a KRA csatlakozási folyamatáról című dokumentum sorolja fel.

A KRA ügyfélszolgálati eljárások illeték- és díjmentesek.

A KRA ügyfélszolgálat és a KRA hibabejelentő eljárásai a következők, ezekről további tájékoztatás a KRA ügyfélszolgálattól kérhető.

  1. Hírek-ikon (120x80)1. Szolgáltató regisztrációja a KRA-ban

    Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztálydokumentum

    Az új szolgáltató KRA-ba való bejelentkezéséhez a Szolgáltató regisztráció adatlapot el kell juttatni a KRA ügyfélszolgálathoz.

  2. Word fájl, Open Office, dokumentum (120x80)2. KRA – szolgáltatói adatok módosítása

    Forrás: Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztály, Azonosítógazdálkodási osztály

    A szolgáltató adataiban történő változást a kapcsolattartó jelentheti be a KRA ügyfélszolgálaton a Szolgáltatói adatok módosítása adatlapon. A kapcsolattartó személyének változása esetén az adatlapot cégszerű aláírással kell ellátni.

  3. Hírek-ikon (120x80)3. KRA – felhasználó regisztráció

    Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztálydokumentum

    Számhordozással kapcsolatos műveleteket az elektronikus adatkapcsolaton keresztül a regisztrált szolgáltatói felhasználók jogosultak elvégezni. A felhasználó természetes személy vagy a szolgáltató számítógépén futó alkalmazás lehet.

  4. Word fájl, Open Office, dokumentum (120x80)4. KRA – felhasználói adatok módosítása

    Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztály

    A regisztrált felhasználó adatainak változását a kapcsolattartó a Felhasználói adatok módosítása adatlapon, postán vagy e-mailben jelentheti be a KRA ügyfélszolgálaton.

  5. Hírek-ikon (120x80)5. Megbízás számhordozási műveletek végrehajtására

    Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztály

    Amennyiben a KRA üzemszerű elérésében a szolgáltató ideiglenesen akadályoztatva van, indokolt esetben a kapcsolattartó megbízást adhat a KRA ügyfélszolgálatának, hogy a megadott hordozási tranzakciókat a szolgáltató nevében az ügyfélszolgálat végezze el.

  6. Hírek-ikon (120x80)6. KRA-hibabejelentés

    2015.07.03. 09:42 • Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztály

    A KRA rendszer meghibásodását a szolgáltatók a hét minden napján 0:00-24:00 óráig a közzétett elérhetőségeken jelenthetik be.

  7. PDF fájl (120x80)Tájékoztató a szolgáltató KRA-hoz való csatlakozásáról

    Forrás: Azonosítógazdálkodási osztály, Frekvencia- és azonosítógazdálkodási főosztály

    Ha olyan új szolgáltató kezdi meg a hírközlési szolgáltatását, amely a hordozható számok tartományában előfizetői szolgáltatást nyújt, a szolgáltatónak csatlakoznia kell a KRA-hoz.

  8. PDF fájl (120x80)KRA együttműködési teszt feladatok

    Forrás: Frekvencia- és Azonosítógazdálkodási Főosztály, Azonosítógazdálkodási Osztály

Keresés a rovatban

-tól -ig

KRA-ügyfélszolgálat

Cím: 1133 Budapest, Visegrádi utca 106.
Telefon: (06 1) 457 7966, (06 30) 382 8736
Fax: (06 1) 468 0690
E-mail: kra-uszi@nmhh.hu
Nyitvatartás munkanapokon
H–Cs. 8:00 – 16:30
Péntek 8:00 – 14:00

KRA-hibabejelentő

Telefon: (06 30) 971 3388, (06 1) 457 7322
Fax: (06 1) 457 7958
E-mail: kra-hiba@nmhh.hu
Nyitva: Hibabejelentések fogadása
folyamatosan (7x24 óra)

Eseménynaptár

H K Sze Cs P Sz V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30