Burkolt reklámozást állapított meg a hatóság a Mokkában

Közzétéve: 2013. május 3.

A Médiatanács 250 ezer forint bírságot szabott ki a burkolt reklám tilalmának megsértése miatt a Mokka egyik januári adása kapcsán.

A Médiatanács bejelentés alapján indított eljárást a TV2 2013. január 7-én sugárzott reggeli magazinjának Reklámtorta című műsorrésze miatt, amely az összehasonlító reklámokkal foglalkozott. Az adásban egy urológiai termék népszerűsítésére alkalmas információk hangzottak el a műsorszámba ágyazva úgy, hogy a reklámozási szándékot nyíltan nem vállalták. A közzététel megtéveszthette a közönséget, mert a nézők a reklám céljait szolgáló ismertetővel nem a szerkesztett tartalomtól elkülönítve találkoztak.

Figyelembe véve, hogy 2011 óta a Médiatanács már a nyolcadik alkalommal állapított meg burkolt reklám miatt törvénysértést a TV2 működése kapcsán, a testület eheti ülésén 250 ezer forint bírság megfizetésére kötelezte a csatornát.

A Médiatanács célja, hogy a jogsértések feltárásával hosszabb távon elősegítse a médiaszolgáltatók jogkövető magatartását, és biztosítsa, hogy a médiaszolgáltatók a jogszabályoknak megfelelő, a nézőket tisztességesen tájékoztató tartalmakat sugározzanak.