Online Platform Vitarendező Tanács

Ha egy online platform korlátozta, letiltotta az ön tartalmát, felfüggesztette a fiókját, és bár panaszt tett, de azt elutasították, ez a vitarendezési tanács segíthet peren kívül megegyezni a szolgáltatóval.

Éves jelentések

Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2022/2065 számú, a digitális szolgáltatások egységes piacáról és a 2000/31/EK irányelv módosításáról szóló rendelete (DSA-rendelet; a továbbiakban: Rendelet) 21. cikk (4) bekezdése és az internetes közvetítő szolgáltatások egyes szabályairól szóló 2023. évi CIV. törvény (továbbiakban: Iszt.) 17. § (5) bekezdése, továbbá a peren kívüli vitarendezési testületekre vonatkozó részletes szabályokról szóló 4/2024. (III. 21.) NMHH-rendelet 20. § (1) bekezdése alapján az Online Platform Vitarendező Tanács (a továbbiakban: Tanács) tanúsított vitarendezési testületként köteles minden évre vonatkozóan, a tárgyév március 31. napjáig elektronikus úton benyújtani az éves jelentését gépelt, olvasható formában a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elektronikus ügyintézési felületén.

A Tanács az éves jelentésében az alábbi adatokat közli:

  1. a tárgyévben beérkezett kérelmek számát és ügytípus szerinti megoszlását;
  2. a kérelmezők és szolgáltatók közötti vitákat eredményező, rendszeresen előforduló vagy jelentős problémákat, valamint ezen információkhoz csatolt ajánlásokat arra vonatkozóan, hogy a jövőben az ilyen problémák hogyan kerülhetők el vagy oldhatók meg;
  3. a viták kimenetelére vonatkozó információkat;
  4. az adott évben meghozott döntési típusoknak a teljes ügyszámhoz viszonyított arányát, a kérelmezők igényeinek megalapozottsága, megalapozatlansága szerinti bontásban, külön kitérve az eljárást megszüntető döntésekre és ez utóbbiak okaira, ha ismertek;
  5. azon vitarendezési eljárások számát, amelyekben a kérelmet meghallgatás kitűzése nélkül elutasították, továbbá az elutasítás hátterében álló indokokat és ezek százalékos arányát;
  6. ha ismert, a vitarendezési testület ajánlásainak, egyezséget jóváhagyó határozatainak szolgáltatók általi teljesítésére vonatkozó adatait;
  7. ha ismert, azon eljárások arányát, amelyek esetében a felek az eljárás eredményének megfelelően jártak el;
  8. a vitarendezési eljárások lezárásához szükséges átlagos időtartamot;
  9. rendezésük során felmerült hiányosságokat és/vagy nehézségeket;
  10. digitális szolgáltatási koordinátor kérésére további információkat kell szolgáltatniuk azokról az ügyekről, amelyekben az érintett online platformot üzemeltető szolgáltató nem teljesítette a kötelezésben, illetve ajánlásban foglaltakat;
  11. a vitarendezési testület értékelését az általa lefolytatott eljárások eredményességéről és teljesítménye javításának lehetséges módjairól.

Kérdések és válaszok

Hogyan tudok kérelmet benyújtani?

Kérelmet írásban, postai vagy elektronikus úton (e-mailben) nyújthat be. A kérelem benyújtásáról itt olvashat bővebben: Nem elégedett az online platformot üzemeltető szolgáltató döntésével? Segítünk!

Hogyan zajlik az eljárás?

Az eljáráshoz nem szükséges a felek személyes jelenléte, de kérhető személyes meghallgatás. Az eljárás menetéről itt olvashat bővebben: Mi történik az Online Platform Vitarendező Tanácshoz benyújtott kérelemmel? Milyen döntés várható?

Mennyi az eljárás díja?

A kérelmező által fizetendő eljárási díj háromezer forint.

Személyes ügyfélfogadás?

Személyes ügyfélfogadás: kedd-szerda-csütörtök 9:00 és 13:00 óra között a 1015 Budapest, Hattyú u. 14. alatti címen.

Milyen döntéseket hozhat a Tanács?

A Tanács kötelezést tartalmazó döntést hoz, ajánlást tesz, vagy elutasítja a kérelmet. A Tanács által hozható döntésekről bővebben itt olvashat: Mi történik az Online Platform Vitarendező Tanácshoz benyújtott kérelemmel? Milyen döntés várható?

Kik a Tanács tagjai?

A Tanács tagjait itt tekintheti meg: Az Online Platform Vitarendező Tanács tagjai

Online Platform Vitarendező Tanács

1015 Budapest, Hattyú u. 14.
Levélcím: 1525 Budapest Pf. 20.
E-mail: info@opvt.hu