A Médiatanács bírságokat szabott ki a túl hangos tévéreklámok miatt

Közzétéve: 2012. október 18.

null

A televíziókban vetített reklámok hangereje miatt régóta folyamatosan érkeztek panaszok a médiahatósághoz. A médiatörvény a nézői igényekre reagálva már kifejezetten tiltja az ordító reklámokat, és azt is lehetővé teszi, hogy a hatóság szankciókat alkalmazzon, ha ezt a szabályt megsértik.

Az NMHH negyedévente rendszeresen ellenőrzi, mennyire tartják be azt a jogszabályi előírást, amely szerint a televíziós hirdetések hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél. Az előírt hangerőértékeket egy erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével mérik a szakemberek.

A 2012 második negyedévi adatok alapján ismételt jogsértés, azaz az engedélyezettnél jóval hangosabb reklámok miatt a Duna Televízió 100 ezer forintos, a Magyar Televízió pedig az m1-en és m2-n sugárzott „hangos reklámok” miatt összesen 160 ezer forintos bírságot kapott. A TV2-t a jogsértő gyakorlat azonnali abbahagyására hívta fel a hatóság.

A Médiatanács ugyanakkor folyamatos párbeszédet folytatva arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására.