KRA ügyfélszolgálati eljárások

A számhordozási Központi Referencia Adatbázis (KRA) eléréséhez a szolgáltatók és a felhasználók regisztrációját a KRA ügyfélszolgálat végzi. A regisztrációval és a szolgáltatói adatokkal kapcsolatos adminisztratív ügyekben legtöbb esetben a szolgáltató által megbízott kapcsolattartó járhat el.

Az NMHH a KRA rendszer mellett teszt célokra és a szolgáltatói rendszerek fejlesztésének támogatására a szolgáltatók rendelkezésére bocsát egy teszt rendszert is, amelynek eléréséhez a KRA eléréséhez hasonló szolgáltatói és felhasználói regisztráció szükséges.

Az elektronikus hírközlési szolgáltatónak csatlakoznia kell a KRA-hoz, ha a hordozható számok tartományában elektronikus hírközlési szolgáltatást nyújt, így a számhordozás megvalósítása a szolgáltató számára kötelezővé válik. A csatlakozási folyamat lépéseit, a szolgáltató és az ügyfélszolgálat tevékenységeit és eljárásait a mellékelt Tájékoztató a KRA csatlakozási folyamatáról című dokumentum sorolja fel.

A KRA ügyfélszolgálati eljárások illeték- és díjmentesek.

A KRA ügyfélszolgálat és a KRA hibabejelentő eljárásai a következők, ezekről további tájékoztatás a KRA ügyfélszolgálattól kérhető.

KRA-ügyfélszolgálat

Cím: 1133 Budapest, Visegrádi utca 106.
Telefon: (06 1) 457 7966, (06 30) 382 8736
Fax: (06 1) 468 0690
E-mail: kra-uszi@nmhh.hu
Nyitvatartás munkanapokon
H–Cs. 8:00 – 16:30
Péntek 8:00 – 14:00

KRA-hibabejelentő

Telefon: (06 30) 971 3388, (06 1) 457 7322
Fax: (06 1) 457 7958
E-mail: kra-hiba@nmhh.hu
Nyitva: Hibabejelentések fogadása
folyamatosan (7x24 óra)