Panaszok, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2024. július
Júliusban 30 panasz érkezett a biztosi hivatalhoz; mind hírközlési tárgyban. A beadványok közel fele a Vodafone-t érintette, a többi a Yettel, a Magyar Telekom, a DIGI, és az Antenna Hungária magatartását kifogásolta.
A legtöbb panasz (73%) a számlázást, különösen a kiterhelt díjakat és kötbéreket, a jóváírások elmaradását és a szerződés megszűnését követő tovább-számlázást sérelmezte.
A szolgáltatók a tárgyhónapban lezárt panaszügyek 55%-ában nyújtottak a panaszosoknak anyagi kompenzációt, emellett méltányos intézkedésként sor került kötbérmentes szerződés-megszüntetésre és számlázási nap díjmentes módosítására is.
Nyolc érdemi jelzés érkezett a biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére.
Egy üzenetküldő azt sérelmezte, hogy a MindigTV „ingyenes alapcsomagból” két csatorna is kikerült, a szolgáltató az ezzel kapcsolatos közvetlen megkeresésére nem válaszolt.
Egy üzenetküldő jelezte, hogy a szolgáltató nem megfelelő tájékoztatása miatt jelentős összegű kötbérfizetési kötelezettsége keletkezett – a szolgáltatót azonban nem jelölte meg.
Egy üzenetküldő sérelmezte, hogy a Telekom felmondta a televízió szolgáltatásra kötött előfizetői szerződést. Az ügyben később panaszt nyújtott be, annak tárgyában eljárás indult.
Több üzenet a Vodafone késedelmes intézkedését: a hosszasan elhúzódó számhordozást, a számla egy éven túli megküldését, befizetések könyvelésének az elmaradását sérelmezte.
Júliusban a nagyobb elektronikus hírközlési szolgáltatók több bejegyzést tettek közzé közösségi média felületeiken a labdarúgó Európa Bajnoksággal, illetve az Olimpiával kapcsolatban és mind indított nyereményjátékot az oldalán.