A médiaszolgáltatásokra vonatkozó panaszok, eljárások
Ki és hogyan tehet panaszt, mikor indul eljárás?
Panaszt tehet, ha úgy érzi, hogy aggályos egy többször, vagy több helyen megjelenő médiatartalom, amely Önön kívül akár számos fogyasztót is érinthet. A panaszos helyett meghatalmazott, illetve képviselő is eljárhat. Panasz csak írásban (űrlapon vagy postai úton) nyújtható be. Eljárás akkor indulhat, ha az érdeksérelem a fogyasztók jelentős részét érinti, és emiatt a panasz a szolgáltatóval szemben többször, illetve több szolgáltatóval szemben kerül előterjesztésre.
Mit kell a panaszban megjelölni?
A panaszban meg kell jelölni az adatokat (név, cím, elérhetőség), a médiatartalom-szolgáltatót, az érdeksérelmet és az azt okozó szolgáltatói magatartást. Az ezt alátámasztó iratokat csatolni kell, illetve képviselet esetén a meghatalmazást is.
Mi történik az eljárás során, az milyen eredményre vezethet?
A biztos a panaszról a szolgáltatót tájékoztatja és egyeztetést folytathat a médiatartalom-szolgáltatók szakmai szervezeteivel. Indokolt esetben személyes egyeztetés is tartható. A biztos az észrevételek figyelembe vételével javaslatot dolgozhat ki.