Panaszok, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2024. augusztus

Közzétéve: 2024. szeptember 3.

Augusztusban 32 panasz érkezett a hivatalhoz; mind hírközlési tárgyban. A beadványok 60%-a Vodafone-t érintette, a többi a Yettel, a Magyar Telekom, a DIGI, és az Antenna Hungária és PR-Telecom magatartását kifogásolta.

A panaszok több mint fele (56%) a nem megfelelő számlázást: díjak és kötbérek alaptalan kiterhelését, illetve azok összegét, valamint jóváírások elmaradását sérelmezte.

A szolgáltatók a tárgyhónapban lezárt panaszügyek 70%-ában nyújtottak a panaszosoknak anyagi kompenzációt, emellett méltányos intézkedésként sor került fizetési haladék nyújtására, korábban megszüntetett hívószám újbóli biztosításra.

Nyolc érdemi jelzés érkezett a biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére. Négy a Vodafone számlázási gyakorlatát sérelmezte, azok a szerződéstől eltérő számlázásra, számlaküldés elmaradására, fizetés ellenére küldött fizetési felszólításra, továbbá egy adott számláról több platformon történő értesítés megtévesztő/félrevezető jellegére vonatkoztak.

Egy üzenet általánosságban kifogásolta a mobilszolgáltatók kiskereskedelmi árképzési gyakorlatát és azt, hogy a díjemelés ellenére vasútvonalak mentén, illetve lakott, de nem sík domborzatú településeken nincs lefedettség, vagy csak nagyon gyenge a térerő, azonban a szolgáltatók nem kötelesek hálózataik fejlesztésére.

A nagyobb elektronikus hírközlési szolgáltatók közösségi média felületeiken több bejegyzést tettek közzé az Olimpiával és Paralimpiával kapcsolatban. Mindegyik oldalán indult nyereményjáték. A Vodafone és a Yettel figyelmeztette előfizetőit, hogy nevükkel visszaélve csalók kereshetik meg ügyfeleiket.

A Telekom felületén többen sérelmezték a szolgáltatás nem megfelelő minőségét, a lefedettség/térerő hiányát, a hosszas hibaelhárítási időt, a díjemelést és a szolgáltató digitális asszisztensének, Vandának a működését. 

A DIGI profilján többen kifogásolták egyes csatornáknak a csomagból történő kivételét, a számlaküldés elmaradását, a telefonos ügyfélszolgálat elérhetetlenségét, a televíziószolgáltatás nem megfelelő minőségét, a gyakori ismétléseket. Volt, aki annak ellenére kapott fizetési felszólítást, hogy nem rendelkezik előfizetői szerződéssel, a szolgáltatást nem is veszi igénybe.