Panaszok, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2024. december

Közzétéve: 2025. január 7.

Decemberben 24 panasz érkezett a biztosi hivatalba, egy kivételével mind hírközlési tárgyban. A beadványok harmada a Vodafone-t érintette, a többi a Yettel, a Magyar Telekom, illetve a DIGI magatartását kifogásolta.

Több panasz kifogásolta az ügyfélszolgálatok működését, intézkedésének elmaradását, a nyújtott információk nemmegfelelőségét. A beadványok harmada a szolgáltatók számlázását sérelmezte, néhány pedig a szolgáltatások áthelyezésével kapcsolatos intézkedést.

A szolgáltatók a lezárt panaszügyek közel felében nyújtottak a panaszosoknak anyagi kompenzációt, emellett méltányos intézkedésként sor került többek között szabályszerűen kiterhelt visszakapcsolási díj elengedésére, fel nem használt egyenleg visszautalására, engedményezett követelés visszavásárlására.

A média tárgyú beadvány egy baromfihúsfeldolgozó vállalkozás sokszor leadott karácsonyi reklámját ízléstelennek és érzéketlennek minősítette. Mivel nem tartozott a biztos hatáskörébe, a panaszos tájékoztatást kapott erről és a vonatkozó jogi háttérről.

Két érdemi jelzés érkezett a biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére. Mindkét üzenet a Vodafone magatartását érintette, az egyik egy SMS küldési díj téves kiszámlázását sérelmezte, a másik pedig azt, hogy a szolgáltató munkatársa az előre egyeztetett 4 órás időintervallumon belül nem jelent meg internetszolgáltatás létesítése és médiabox csere céljából. 

A nagyobb elektronikus hírközlési szolgáltatók közösségi média felületein a legtöbb előfizetői kifogás a szolgáltatások csökkent minőségére, a csatornasorrend megváltoztatására és az ügyfélszolgálat működésére vonatkozott.

A Telekom fogyasztói tudatosságnövelési célú tartalmakat tesz közzé profilján, pl. elérhető újdonságok, ajánlatok, praktikus tanácsok, Helló Szülő és Hello Biznisz oldalak, a Magenta Podcast új epizódjai.

A Vodafone hivatalos profilja 2025. január 1-jével megszűnt, a One Hungary felülete vette át a helyét.

A Yettel döntően saját Business tarifacsomagjait népszerűsítette. Az ünnepi időszakban rendszeresen tett elérhetővé kuponokat az alkalmazásában és a Cipősdoboz akció keretében számos hátrányos helyzetű fiatal kívánságát teljesítette.

A DIGI posztjai a márkaváltásról tartalmaztak tudnivalókat, így azt, hogy személyes ügyintézés január 1-jétől a One ügyfélszolgálatain van lehetőség.

A szolgáltatók a tárgyhónapban is indítottak nyereményjátékokat, amelyeken többek között ajándékutalványokat, társasjátékokat, mozijegyeket és ajándékcsomagokat lehetett nyerni.