Panaszok, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. január

Közzétéve: 2025. február 5.

A biztosi hivatalba januárban 24 hírközlési tárgyú panasz érkezett, ezek háromnegyede a One Zrt.-t érintette, a többi a Yettel, a Magyar Telekom, illetve a DIGI magatartását sérelmezte. A beadványok bő 40%-a a szolgáltatások csökkent minőségét, a hibaelhárítás késedelmét, a többi döntően a számlázást és az igényelt szerződésmódosítások elmaradását kifogásolta.

A szolgáltatók a lezárt eljárások felében nyújtottak anyagi kompenzációt a panaszosoknak, emellett méltányosan intézkedtek többek között túlfizetés visszautalásáról, készülék hálózatfüggetlenítéséről, szerződés kötbérmentes megszüntetéséről.

A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére négy érdemi jelzés érkezett. Kettő a One-t érintette, a kifogás tárgya a mobilinternet szolgáltatás elérhetetlensége, a szerződés megszűnését követő nem megfelelő elszámolás volt.

A Magyar Telekomot illető jelzés a szolgáltatáskorlátozás idejére vonatkozó nem megfelelő számlázás miatt érkezett. A DIGI-t érintő üzenetben a sérelmezett magatartás, illetve az üzenetküldő elérhetősége nem került megjelölésre.

A nagyobb elektronikus hírközlési szolgáltatók közösségi média felületein a legtöbb kifogás a szolgáltatások csökkent minőségére, a számlázásra, az ügyfélszolgálat elérhetetlenségére és a csatornakiosztás megváltoztatására vonatkozott.

A Telekom ismét hasznos, érdekes tartalmakat tett közzé, pl. a 2024-es év internetezési szokásairól, a Helló Szülő és Hello Biznisz oldalakról.

A szolgáltató új kampánya az ország digitális érettségére, a generációk közötti tudásátadásra, és mindebben a fiatalok szerepére hívta fel a figyelmet. A fiatal generációt Ella, egy mesterséges intelligencia által megalkotott kisgyermek felnőtt mása jelenítette meg.

A One esetében újdonság, hogy egyedi választ adott a hozzászólások között megfogalmazott kérdésekre, panaszokra. A megújult applikációval, honlappal és az ügyfélszolgálattal kapcsolatban több pozitív fogyasztói visszajelzés érkezett.

A Yettel döntően készülék- és tarifacsomag (pl. Otthonnet, Yettel Full) ajánlatait népszerűsítette. A DIGI felületére kizárólag a márkaváltással kapcsolatos tájékoztatások kerültek ki.

A szolgáltatók a tárgyhónapban is indítottak nyereményjátékokat, ezeken többek között futballmeccs belépőket, autót, sportboltutalványt lehetett nyerni.