Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. március

Közzétéve: 2025. április 2.

A biztosi hivatalba márciusban 22 hírközlési tárgyú panasz érkezett, a legtöbb a számlázást, a szolgáltatások nem megfelelő minőségét, a késedelmes hibaelhárítást, a szolgáltatók általi szerződés-megszüntetést kifogásolta. A panaszok több mint 60%-a a One Zrt.-t érintette, a többi a Yettel, a Magyar Telekom, illetve a DIGI magatartását sérelmezte.

A biztosi egyeztetést követően a szolgáltatók a lezárt eljárások közel felében nyújtottak anyagi kompenzációt a panaszosoknak, emellett méltányosan intézkedésként sor került pl. készülék IMEI szám tiltásának feloldására, egyedi hívószám díjmentes biztosítására, hangfelvétel adathordozón történő kiadására.

A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére három érdemi jelzés érkezett.

Az egyik üzenetküldő ugyan nem nevezte meg az érintett szolgáltatót, de sérelmezte, hogy a feltöltőkártyás előfizetésére feltöltött összegnél kevesebb összeg jelent meg az egyenlegén.

Másvalaki azt sérelmezte, hogy a One szolgáltató a papír alapú számlázást egyoldalúan elektronikusra módosította és ez számára anyagi hátrányt okoz.

A harmadik üzenet egy futárszolgálat nem megfelelő működésére vonatkozott.

A Telekom Facebook felületén is népszerűsítette Hello Szülő és Hello Biznisz oldalait, illetve tájékoztatást adott a FilmPremier felületen elérhető újdonságokról. A szolgáltató figyelmeztette előfizetőit, hogy nevében csaló üzeneteket kaphattak.

A One új streaming tartalmakat, szolgáltatásokat reklámozott felületén.

A Yettel új készülékeket, kedvezményes tarifacsomagokat, valamint a „Yettel TV” szolgáltatását népszerűsítette.

A szolgáltatók a tárgyhónapban is indítottak nyereményjátékokat, ezeken többek között utazási utalványt, élményvezetést, sportesemény belépőt, sporteszközöket lehetett nyerni.

A közösségi média felületeken rögzített előfizetői panaszokra, kérdésekre mindegyik szolgáltató egyedi választ adott.