Panaszok, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2023. március
Márciusban 59 db panaszbeadvány érkezett a Biztos Hivatalához, valamennyi hírközlési tárgyban került benyújtásra. Néhány beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe, így ezekben az ügyekben egyeztetési eljárásra nem került sor.
A beadványok nagy részét (75%-át) ismét a Vodafone-nal szemben nyújtották be.
A panaszok jellemzően a szolgáltató számlázását sérelmezték, valamint ügyfélszolgálatának nem megfelelő működését kifogásolták, azok továbbra is a korábbi rendszerátállással álltak összefüggésben. A szolgáltatót érintette a tárgyhónapban lezárt panaszügyek közel 80%-a.
A Vodafone mellett a Yettel-t és a Magyar Telekomot is érintették az alábbi tárgyban előterjesztett panaszok
- mobilhívószám áthordozásának késedelme,
- határozott idejű előfizetői szerződés lejárati időpontjának elmaradt visszaállítása,
- téves számlázás és a helyesbítő számlák kiállításának késedelme,
- panaszra adott válasz késedelme,
- részlefizetési konstrukcióban készülékre előzetesen befizetett összeg érvényesítésének a mellőzése.
A szolgáltatók a tárgyhónapban lezárt panaszügyek 70%-ában, összesen 1.233.763 Ft – ügyenként átlagosan közel 53.000 Ft – összegben ajánlottak fel, illetve nyújtottak anyagi jellegű kompenzációt, ezen felül több esetben került sor egyéb méltányos intézkedésre is, így a szerződés kötbérmentes megszüntetésére, hívásrészletező ismételt megküldésére.
A DIGI Kft. képviselőivel március 2-án került megtartásra a szokásos éves személyes egyeztetés. A Vodafone Magyarország Zrt.-vel március 23-án került sor a személyes konzultációra.
A médiatartalom szolgáltatókkal és szakmai szervezeteikkel folytatott szokásos éves egyeztetésről március 30-án tájékoztatás jelent meg a biztosi honlapon: A médiaszolgáltatásokkal kapcsolatos fogyasztói visszajelzések, kifogások, jelzések 2022-ben.