Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. május

Közzétéve: 2025. június 4.

A biztosi hivatalba áprilisban 19 hírközlési panasz érkezett. A legtöbb a hibás számlázást, a nem megfelelő ügyfélszolgálati tájékoztatást és a szolgáltatások késedelmes kiépítését kifogásolta. A panaszok háromnegyede a One Zrt., a többi a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.

A biztosi egyeztetések eredményeképpen a szolgáltatók a lezárt eljárások mintegy 80%-ában anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányos intézkedésként sor került többek között helyszíni műszaki felmérés felajánlására, a szolgáltató érdekkörén kívüli hiba elhárítására.

Májusban egy média tárgyú beadvány került benyújtásra, ami azt kifogásolta, hogy egy hírközlési szolgáltató reklámja jogi, etikai, társadalmi aggályokat vet fel. Hatáskör hiányában eljárás nem indult, a panaszos tájékoztatást kapott az érintett kérdés jogi hátteréről.

A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére néhány érdemi jelzés érkezett. Egy arra vonatkozott, hogy a hibát a szolgáltató egy héten túl sem hárította el. Többen sérelmezték, hogy a díjakat egy szolgáltató a díjemelés elmaradásáról szóló hírek ellenére egyes ügyfelei körében jelentősen megemelte.

A Telekom oldalán kifogásolták az internet és a televízió szolgáltatás minőségét, illetve a szolgáltatói applikáció nem megfelelő működését. A szolgáltató tájékoztatókat tett közzé a mobiltelefon és az internet biztonságos használatához, és arra figyelmeztetett, hogy a nevében az előfizetői hozzáférési adatok megszerzése céljából a szolgáltató oldalaira irányító csaló üzeneteket küldenek.

A One a felületén választ adott a szolgáltatásaival kapcsolatos kérdésekre, és streaming tartalmakat mutatott be.

A Yettel oldalán a kifogások leginkább az applikáción keresztül történő számlabefizetés „akadozását” kifogásolták. A szolgáltató kedvezményes tarifacsomagokat ismertetett, készülék ajánlatokat helyezett el.

A panaszokra, kérdésekre mindhárom szolgáltató egyedi választ adott.