Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. június
A biztosi hivatalba júniusban 22 panasz érkezett; ezek közül 18 hírközlési, 3 média tárgyban. Egy további beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe. A panaszok 60%-a a szolgáltatók nem megfelelő számlázását kifogásolta; e körben a sérelmezték pl. a sávos- és egyéb havidíj kedvezmények nyújtásának elmaradását, a kiszállási díj és az igénybe nem vett szolgáltatások díjának a kiterhelését. A panaszok több, mint fele a One magatartását érintette, a többi a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.
A biztosi egyeztetések eredményeképpen a szolgáltatók a lezárt eljárások közel kétharmadában anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányos intézkedésként sor került többek között engedményezett követelés visszavásárlására és elengedésére, szerződés kötbérmentes megszüntetésére, valamint korábbi havidíj egy évig történő visszaállítására.
Júniusban három média tárgyú beadvány került benyújtásra, amelyek közül az egyik egy kiskorúaknak szóló műsorokat sugárzó rádióban egy kisgyermekeknek nem való „uszító” reklámot kifogásolt. A másik kettő a közösségi médiában megjelenő, „valóságot torzító, manipuláló” tartalmat, továbbá „félelemkeltő, hamis kommunikációt” sérelmezte.
Hatáskör hiányában eljárás egyik esetben sem indult, a panaszosok erről értesítést, valamint az érintett kérdések jogi hátteréről tájékoztatást kaptak.
A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére néhány érdemi jelzés érkezett. Ezek a One televíziószolgáltatásának gyenge minőségét és a szolgáltató szerződéskötési magatartását sérelmezték.
Valaki sérelmezte, hogy egy napilap június 6-i lapszámában megjelenített fotók vélhetően az azokon szereplők beleegyezése nélkül készültek.
A Telekom közösségi média oldalán többen kifogásolták, hogy DÁP alkalmazással is be lehet lépni a szolgáltatói fiókba, mivel ez indokolatlan adatkezelést jelent. Voltak, akik az internetszolgáltatás kimaradását sérelmezték.
A One felületén többen sérelmezték, hogy a mobilhálózat nem mindenhol elérhető.
A Yettel oldalán a jelzések legtöbbször a mobilszolgáltatás nem megfelelő működését, a város közepén észlelhető gyenge térerőt kifogásolták.
A panaszokra, kérdésekre mindhárom szolgáltató egyedi választ adott.