Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. július

Közzétéve: 2025. augusztus 5.

A biztosi hivatalba júliusban 23 panasz érkezett; ezek közül 20 hírközlési, 2 média tárgyban. Egy további beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe. A panaszok fele újfent a szolgáltatók nem megfelelő számlázását kifogásolta, többen a fizetési felszólítási díj felszámítását, kötbér kiterhelését, valamint a nem szerződés szerint történő számlázást sérelmezték.

A panaszok bő kétharmada a One-t érintette, a többi a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.

A biztosi egyeztetések eredményeképpen a szolgáltatók a lezárt eljárások közel kétharmadában anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányos intézkedésként sor került többek között engedményezett követelés visszavásárlására és elengedésére, szerződés kötbérmentes megszüntetésére, szolgáltatás díjmentes aktiválására.

Júliusban két média tárgyú beadvány került benyújtásra. Az egyik a médiában megjelent, már lezárt szavazás eredményére vonatkozó valótlan állítást sérelmezett. A másik beadvány benyújtója egy sportcsatorna élő adásában a róla elhangzottakat sérelmezte.

Hatáskör hiányában eljárás egyik esetben sem indult, a panaszosok erről értesítést, valamint az érintett kérdések jogi hátteréről tájékoztatást kaptak.

A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére néhány érdemi jelzés érkezett.

A Telekom közösségi média oldalán kifogás érte többek között a szolgáltató reklámjainak színvonalát, az elhúzódó szolgáltatáslétesítést, az applikáció elérhetetlenségét, a szolgáltatás csökkent minőségét.

A One felületén többen sérelmezték, hogy a szolgáltató bizonyos posztoknál láthatatlanná teszi a kommenteket. Többen az internetszolgáltatás szakadozását és a szolgáltatói applikáció nem megfelelő működését kifogásolták.

A Yettel oldalán a jelzések legtöbbször a gyenge térerőt, az applikáció nem megfelelő működését, illetve ígért kedvezmény elmaradását kifogásolták.

A panaszokra, kérdésekre mindhárom szolgáltató jellemzően egyedi választ adott.