Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. augusztus
A biztosi hivatalba augusztusban 27 panasz érkezett; ezek közül 24 hírközlési, 1 média tárgyban. Két további beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe.
A panaszok jellemzően a sikertelen szerződésmódosítást- és megszüntetést sérelmezték. Emellett többen a nem megfelelő számlázást – így a számlaküldés elmaradását, az e-Pack nemteljesítési díj és az igénybe nem vett szolgáltatások díjának a terhelését, illetve a szolgáltatás nyújtásának megszűnése ellenére történő tovább-számlázást – kifogásolták.
A panaszok több, mint fele a One-t érintette, a többi a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.
A biztosi egyeztetések eredményeképpen a szolgáltatók az eljárások több, mint kétharmadában anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányos intézkedésként sor került pl. fizetési haladék biztosítására, előfizetői jogviszony átírására, valamint engedményezett követelés visszavásárlására és elengedésére.
Augusztusban egy média tárgyú beadvány került benyújtásra, amelyben a panaszos sérelmezte, hogy az egyik rádió élő műsorában a szerkesztők félbeszakították, így nem tudta végigmondani a véleményét. Biztosi eljárás nem indult, tájékoztatást kapott az érintett szolgáltatónak az élő műsorokban történő hallgatói hozzászólásokra vonatkozó alapelveiről.
A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére két érdemi jelzés érkezett. Az egyik az optikai hálózat adott településen való elérhetetlenségét, a másik egy feltételezett helyi „kalózrádió” sugárzását érintette.
A Telekom közösségi média oldalán kifogás érte többek között az internet- és televíziószolgáltatás minőségét, a népszerű hazai üdülőhelyek nem megfelelő hálózati lefedettségét, a nyilvános telefonfülkék állapotát.
A One felületén többen sérelmezték az internetszolgáltatás minőségét, a Yettel oldalán a bejegyzések inkább érdeklődések, tájékoztatáskérések voltak.