Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. szeptember

Közzétéve: 2025. október 3.

A biztosi hivatalba szeptemberben 27 panasz érkezett; ezek közül 25 hírközlési, 2 média tárgyban. Három beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe. A panaszok jellemzően az igényektől eltérően teljesített szerződésmódosítást- és megszüntetést sérelmeztek, valamint több panasz érintette a késedelmes hibaelhárítást. A panaszok több, mint fele a One-t érintette, a többi döntően a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.

Néhány panasz alapján új jelenségként volt tapasztalható az SMS, illetve MMS üzenetek külföldi hálózatba történő, vélhetően vírusfertőzésre visszavezethető, szándékolatlan, tömeges kiküldése, amelyet az érintett szolgáltató kiszámlázott. Ennek hatására a forgalom váratlanul elérheti az ún. magasforgalmi limitet és így a szolgáltatás korlátozásra kerülhet, illetve a feltöltőkártyás előfizetés egyenlege negatívba fordulhat.

A tárgyhónapban a biztosi egyeztetések eredményeképpen a szolgáltatók az eljárások közel kétharmadában jóváírást, anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányos intézkedésként sor került előfizetői szerződés kötbérmentes megszüntetésére, részletfizetési lehetőség biztosítására.

Szeptemberben két média tárgyú beadvány került benyújtásra a biztosi hivatalba. Az egyik a televíziós műsorszolgáltatás során sugárzott reklámok túlzott mennyiségét sérelmezte, a másik egy lekérhető médiatartalom-szolgáltató műsorszámában a gyermekvédelmi törvény megsértését kifogásolta.  A panaszosok értesítést kaptak arról, hogy hatáskör hiányában biztosi eljárás nem indul, valamint tájékoztatást az esetleges jogorvoslati lehetőségekről.

A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére négy jelzés érkezett.

Egy jelzés az Eurosport magyar nyelvű adásában hirdetett nyereményjátékkal kapcsolatos reklámozást, egy másik a Yettel ügyfélszolgálatának eljárását kifogásolta.

Egy további üzenetküldő sérelmezte a légkábel eltávolítását az ingatlanán telepített építményről, valamint volt, aki azt sérelmezte, hogy egy sportszövetség nem biztosította egy mérkőzés elő adásának közvetítését.

Az egyes szolgáltatók közösségi oldalait megvizsgálva az tapasztalható, hogy ott az előfizetők optikai hálózatfejlesztéssel kapcsolatos problémákat, szolgáltatások kimaradását, külföldi hálózatba küldött SMS üzenetek kiszámlázását, illetve újonnan forgalmazott mobiltelefonkészülékek elérhetetlenségét kifogásolták.