Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. október
A biztosi hivatalba októberben 27 panasz érkezett; ezek közül 26 hírközlési, 1 média tárgyban. Két beadvány a tárgyára tekintettel nem tartozott a Biztos hatáskörébe, illetve egy panasz nem felelt meg a jogszabályi feltételeknek.
A panaszok jellemzően a szolgáltatások nem megfelelő számlázását, az előfizetői szerződések megszüntetésének elhúzódását és a csökkent szolgáltatásminőséget sérelmezték.
A panaszok közel fele a One-t érintette, a többi döntően a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.
A tárgyhónapban a biztosi egyeztetési eljárások közel kétharmadában a szolgáltatók jóváírást, anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányosságból díjmentes hívószámcserére, előfizetői szerződés kötbérmentes megszüntetésére, hűségidő eltörlésére is sor került.
Októberben egy média tárgyú beadvány került benyújtásra a biztosi hivatalba, amely egy lekérhető médiatartalom-szolgáltató, 7-8 évesek számára készített műsorszámában a gyermekvédelmi törvény megsértését kifogásolta.
A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére négy érdemi jelzés érkezett.
Egy üzenetküldő súlyos egészségügyi panaszaira hivatkozással elektroszmog mérést kért. Más azt sérelmezte, hogy egyes tv-csatornák és műsorok feliratai olvashatatlanok. Valaki kifogásolta, hogy egy csatornán a reklámok hangja sokkal hangosabb, mint a műsoré. Másvalaki sérelmezte, hogy az egyik kereskedelmi csatorna celebszereplők zenei vetélkedőjét bemutató műsorának egyik adásában szexuális tárgyú, illetve trágár szöveg hangzott el.
A nagyobb hírközlési szolgáltatók közösségi oldalain az előfizetők az internet- és televíziószolgáltatás minőségét, a szolgáltatói weboldalak elérhetetlenségét kifogásolták, valamint általános és konkrét kérdéseket intéztek a szolgáltatókhoz.