Panaszok, jelzések, egyeztetési eljárások a biztosi hivatalban – 2025. november
A biztosi hivatalba novemberben 20 hírközlési tárgyú panasz érkezett, amelyek a nem megfelelő számlázást, az előfizetői szerződések módosításának elmaradását és a televízió-, valamint internetszolgáltatás csökkent minőségét sérelmezték. A panaszok több mint kétharmada a One-t érintette, a többi a Yettel és a Magyar Telekom magatartását sérelmezte.
A biztosi egyeztetési eljárások felében a szolgáltatók jóváírást, anyagi kompenzációt nyújtottak a panaszosoknak, emellett méltányosságból több alkalommal sor került médiaboxok díjmentes cseréjére és előfizetői szerződések kötbérmentes megszüntetésre is.
A biztosi honlap „Jelzések, észrevételek” felületére néhány érdemi jelzés érkezett, ezek az előfizetői szerződés szándék nélküli meghosszabbítást, internetszolgáltatás nyújtásának elmaradását és egyes közszolgálati televízió csatornák elérhetetlenségét érintették.
A nagyobb hírközlési szolgáltatók közösségi oldalain az előfizetők az internet- és televíziószolgáltatás minőségét, a szolgáltatói applikációk nem megfelelő működését kifogásolták, emellett általános és konkrét kérdéseket intéztek a szolgáltatókhoz.
A Magyar Telekom november végétől havonta egy alkalommal ún. "csendes órát" vezet be az autizmussal élő ügyfelek számára zavaró ingerek mérséklésére.
A Yettel a biztonságos internethasználatra, illetve a karácsony közeledtével a megtévesztő webshopok veszélyeire felhívta fel a figyelmet.