Újabb háromszázezer forintos bírság a TV2-nek burkolt reklámért
A Médiatanács 300 ezer forintos bírságot szabott ki június 19-i ülésén a TV2 Kalandjárat című műsorának 2013. február 17-i adása miatt. A programban egy hévízi hotel szolgáltatásairól úgy számoltak be, hogy az népszerűsítette a vállalkozást.
A műsorszámban részletesen bemutatták az igénybe vehető kezeléseket, azok menetét, hatását és eredményét. Ez alkalmas volt arra, hogy felhívja a figyelmet a szóban forgó szállodára, bizalmat ébresszen iránta, és ezzel növelje a vendégforgalmát. Mindez pedig anélkül történt, hogy a médiaszolgáltató a népszerűsítés szándékát nyíltan vállalta volna. A műsorvezető körülírta a helyszínt is, mutatták a hotel főbejáratát, vágóképeket játszottak be a környezetéről és a komplexum egyes helyszíneiről úgy, hogy a vállalkozás elnevezése jól látszott. Az elhangzott információk tehát megtévesztették a közönséget, hiszen a televíziócsatorna a nézők számára nem jelezte a reklámjelleget a szerkesztett tartalomtól elhatárolva.
A burkolt reklám tilalmával kapcsolatos rendelkezések megsértése miatt a Médiatanács eddig nyolc alkalommal büntette meg a TV2-t az elmúlt másfél év alatt összesen 1,2 millió forint értékben. A szankciók kiszabásának célja ezúttal is az, hogy a testület minden médiaszolgáltató figyelmét felhívja a jogkövető magatartásra, annak érdekében, hogy a törvényi előírások hatékonyan érvényesüljenek.