2014. október 1-től új telefonszámon új szolgáltatónál érhető el az országos belföldi tudakozó szolgáltatása

Közzétéve: 2014. július 14.

null

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke, Karas Monika ma aláírta az országos belföldi tudakozó szolgáltatásról szóló hatósági szerződést az Invitel Távközlési Zrt. vezérigazgatójával, David McGowannel. Az aláírt hatósági szerződés értelmében 2014. október 1-től új szolgáltató, az Invitel látja el az egyetemes szolgáltatási feladatot, az eddig tudakozódásra használt 198-as telefonszámon elérhető tudakozó száma 11-800-ra változik.

Dr. Karas Monika, David McGowan

Az NMHH a 2013 végén kiírt pályázat eredményeként az összességében legkedvezőbb ajánlatot tevő Invitel Távközlési Zrt-ét jelölte ki az országos belföldi tudakozó jövőbeni szolgáltatójának. Az Európai Unió szabályozási tendenciájának megfelelően – amelyek a háromtagú telefonszámok fokozatos kivezetésére irányulnak – a tudakozó telefonszáma megváltozik, és a tervek szerint a hatóság a 198-as rövid szám használati engedélyét 2014. szeptember 30-ig, a 197-es és a 199-es rövid számok használati engedélyét 2014. december 31-ig visszavonja.

Az egyetemes országos belföldi tudakozó szolgáltatás a Hatóság által kijelölt telefonszáma a 2014. október 1-től a 11-800, amely felváltja a korábbi, 198-as hívószámot.

Az NMHH által kijelölt új telefonszámon elérhető egyetemes tudakozó szolgáltatást 2014. október 1-től valamennyi magyarországi vezetékes- és mobiltelefon-előfizető a 11-800-as hívószámon veheti igénybe függetlenül attól, hogy melyik belföldi szolgáltató hálózatából indította a hívást. Az NMHH rendelettervezete szerint a jelenleg használatban lévő 198-as telefonszámon hangbemondással is figyelmeztetik majd a fogyasztókat a változásra.

A hatályos EU-rendelkezések előírják a tudakozó szolgáltatás rendszeres felülvizsgálatát, így az NMHH rendelete szerint a most aláírt szerződés korlátozott időre szól.  A 2014. augusztus 1-jén életbe lépő megállapodást követően az Invitel bekéri és összegyűjti a többi telekommunikációs vállalatnál meglévő előfizetői adatokat, az adatbázisokat pedig a minőségi szolgáltatás biztosítása érdekében határidőre naprakésszé teszi.