A reklámpiaci szektorok részesedése a reklámtortából 2014-ben és 2015-ben

A médiaszolgáltató-szektor szereplőinek bevételei legnagyobb részben a hirdetési piacról származnak. A médiaszolgáltatók legfőbb bevételi forrása a spotreklám- bevételeken túl a szponzoráció, illetőleg esetenként a vállalatokkal kötött kommunikációs szerződések.

Az adatok alapján 2015-ben a teljes reklámpiac 194,37 milliárd forintot tett ki, ami 2014-hez képest – csökkenő növekedési ütem mellett – további 2,81 százalékos bővülést jelent. A növekedési ütem mérséklődésében a jogszabályi változások okozta piaci bizonytalanságon kívül az állami megrendelések visszaesése (13%-os csökkenése) is szerepet játszhatott.

Az egyes szektorok részesedésében a korábbi években megfigyelhető jelentős változások trendszerűen tovább folytatódtak. Ezek közül kiemelendő az internetes szektor 14,4 százalékos növekedése, mellyel 2015-re a hirdetési piac legnagyobb szereplőjévé vált 54,1 milliárdos bevételével, megelőzve a 3,15 százalékos növekedést elérő televíziós szektort (51,6 milliárd). A kisebb volumenű területek közül nem hagyható figyelmen kívül a mozis és az ambient szektor 20, illetve 9,1 százalékos reklámbevétel- növekedése sem.

A reklámpiaci szektorok részesedése a reklámtortából 2014-ben és 2015-ben
Create pie charts