Eljárási tájékoztató postai szolgáltató és/vagy postai szolgáltatás adataiban bekövetkezett változások bejelentéséről
1. Ügytípus megnevezése
Postai szolgáltató és/vagy postai szolgáltatás adataiban bekövetkezett változások bejelentése
2. Eljáró szerv
Nemzeti Média-és Hírközlési Hatóság Hivatala
Nyilvántartási és Tájékoztatási Főosztály
Hírközlési Szolgáltatások Nyilvántartási Osztálya
Cím: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Levelezési cím: 1376 Budapest 62. Pf.: 997.
Ügyfélszolgálat: 1133 Budapest, Visegrádi u. 106.
Telefon: (1) 468-0673 Telefax: (1) 468-0680
Ügyfélfogadási idő:
- Hétfő–csütörtök: 8:00 – 16:00
- Péntek: 8:00 – 13:30
3. Illetékesség
Országos
4. Az ügyintézéshez szükséges dokumentumok, okmányok
Bejelentés benyújtása az eljáró szervhez (lásd a 2. pont) a szolgáltató és/vagy a szolgáltatás adataiban bekövetkezett változások bejelentéséről.
A postai szolgáltatásokról szóló 2012. évi CLIX. törvény 13. § (1) bekezdése szerint a postai szolgáltatási engedély iránti kérelem vagy a postai szolgáltatás nyilvántartása céljából tett bejelentés kötelező tartalmi elemeiben bekövetkezett változásokat a postai szolgáltató legkésőbb a változás alkalmazásának tervezett kezdőnapját megelőző 45. napon köteles bejelenteni a Hatóságnak. A postai szolgáltató által igénybe vett közreműködők személyében, illetve tevékenységében bekövetkezett változásokat, továbbá a 37. § (1) bekezdésében foglalt foglalkoztatási arányban bekövetkezett változásokat a Hatóság elnökének rendeletében megállapított módon, formában és gyakorisággal, de legalább minden naptári negyedévben egyszer havi lebontásban be kell jelenteni a Hatóságnak. Előre nem tervezhető változások esetén a postai szolgáltató a már bekövetkezett változásokat azok bekövetkeztétől számított 8 napon belül köteles bejelenteni a Hatóságnak.
A hatósági nyilvántartásba vételt követően a Postatv. 65. § (2) bekezdése értelmében a Hatóság és a szolgáltató közötti kapcsolattartás kizárólag a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló törvényben meghatározott elektronikus úton történik.
5. Ügyintézési határidő
A Hatóság eljárásának ügyintézési határideje sommás eljárás alkalmazhatósága esetén 8 nap, teljes eljárás esetén 60 nap
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 50. § (5) bekezdés szerint az ügyintézési határidőbe nem számít be
- az eljárás felfüggesztésének, szünetelésének és
- az ügyfél mulasztásának vagy késedelmének időtartama.
Az Ákr. 118. § (3) bekezdése szerint a fellebbezést a döntés közlésétől számított tizenöt napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni.
6. Az igazgatási szolgáltatási díj mértéke és a díjfizetés módja
A változás-bejelentésre irányuló eljárás díja 0 Ft.
7. Az ügyintézéshez használt formanyomtatvány(ok)
Az ügyintézéshez NMHH Adatkapun keresztül elérhető űrlap áll rendelkezésre, amely a kapcsolódó tartalmak alatt elérhető.
8. Vonatkozó jogszabályok
- 2016. évi CL. törvény az általános közigazgatási rendtartásról
- 2012. évi CLIX. törvény a postai szolgáltatásokról
- 5/2011. (X. 6.) NMHH rendelet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság egyes eljárásainak igazgatási szolgáltatási díjairól és a díjfizetés módjáról
- 6/2017. (VI.21.) NMHH rendelet a postai piac szereplőinek adatszolgáltatási kötelezettségéről és a postai szolgáltatók panaszkezelési nyilvántartásának szabályairól
9. Az ügyfelet megillető jogok és az ügyfelet terhelő kötelezettségek:
Ügyfelet megillető jogok
Az ügyfelet az alábbi jogok illetik meg az Ákr. alapján:
- iratbetekintési jog, másolat vagy kivonat készítésének joga,
- nyilatkozattételi jog és bizonyítási indítvány tételének joga,
- jogorvoslathoz való jog,
- tájékoztatási jog,
- nyelvhasználat joga,
- törvény által védett adatok védelméhez való jog.
Ügyfelet terhelő kötelezettségek
Az ügyfelet az alábbi kötelezettségek terhelik az Ákr. alapján:
- jóhiszeműen köteles eljárni, magatartása nem irányulhat a hatóság megtévesztésére, a döntéshozatal és a végrehajtás indokolatlan késleltetésére.